Virtuální asistent pomůže lidem po mrtvici

Společnost IBM a neurorehabilitační centrum ERGO Aktiv vytvořili virtuálního asistenta pro rodiny, které se potýkají se situací po mrtvici nebo jiném poškození mozku. Dostal jméno Andělín.

Virtuální asistent pomůže lidem po mrtvici

„Andělín“ bude pomáhat pacientům českého neurorehabilitačního centra ERGO Aktiv po mrtvici s návratem do aktivního života a do práce. Virtuální asistent zodpoví rodinám nejčastější otázky o situacích, kterým lidé obvykle čelí po mrtvici, a poskytne jim obecné informace týkající se rehabilitace. Může tak pomoci snížit zmatenost a nesprávnou interpretaci informací široce sdílených na internetu.

Komunikace s robotem usnadní hledání informací

“Důležitou úlohou je poskytovat spolehlivý zdroj informací. Virtuální asistent uživatele vede dotazováním na konkrétní otázky potřebné k poskytnutí odpovědi nebo pomoci. Poskytuje také odkazy na další spolehlivé zdroje informací, např. na webu ERGO Aktiv a dalších online zdrojích,” uvedl ředitel ERGO Aktiv Jan Konig.
Velmi důležitá je forma interakce s uživatelem. Zatímco někteří uživatelé jsou spokojeni s procházením webových stránek, jiní preferují konverzaci, a právě to poskytuje
virtuální asistent.

Uživatelé také mohou požádat o zkontaktování lidským poradcem, a pokud to udělají během rozhovoru s virtuálním asistentem, důležité parametry jsou předány poradci, aby mu pomohly lépe se zaměřit na odpovědi. “Pacienti po infarktu potřebují při rehabilitaci osobní přístup a také interaktivního partnera, který je schopen jim pomoci a poradit. Virtuální asistent Andělín vyvinutý IBM Watson Lab v Praze je vyškolený k reagování na emocionální otázky a k pomáhání uživatelům vyhledávat užitečné informace. Reaguje na konkrétní situace a může navrhnout pacientům, co mají dále v procesu terapie dělat,” vysvětluje Jan Konig.

Nový virtuální asistent je k dispozici na webových stránkách ERGO Aktiv 24 hodin denně 7 dní v týdnu. Najdete ho na webové stránce www.ergoaktiv.cz.

Jiný chatbot umí diskutovat o cukrovce

Podobný chatovací robot (chatbot), opět od společnosti IBM, je od ledna v provozu na stránkách Diabetické asociace ČR, kde pomáhá diabetikům vyhledávat na webu poptávané informace o léčbě cukrovky. Psali jme o něm v tomto článku.

Zobrazit diskuzi
Diskuze k článku

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na