Míša řezy v low carb verzi

I diabetika může občas honit mlsná. Problém s dezerty však obecně spočívá v tom, že obsahují příliš mnoho sacharidů a cukrů, které jsou nevhodné pro stálou hladinu glykémie. Dnešní doba přímo nahrává zdravějším variantám, a to i v oblasti pečení dobrot. Proto zkuste tento recept v low carb verzi.

Míša řezy v low carb verzi
Zdroj: Shutterstock

Low carb recepty jsou vhodnou volbou pro diabetiky.

Určitě znáte klasické Míša řezy, které jsou plné lahodné chuti, tvarohu a čokolády, ale zároveň i cukrů a tuků. Tento recept je jeho odlehčenou verzí, která je stejně dobrá jako originál, a k odpolední svačině si ho může dopřát i diabetik.

Jaké ingredience potřebujete na korpus?

  • 4 vejce
  • 3 lžíce kakaa
  • 2 lžíce kokosové mouky
  • špetka jedlé sody
  • 1 lžíce čekankového sirupu

Jaké ingredience potřebujete na náplň?

  • polotučný tvaroh
  • 1 lžíce čekankového sirupu
  • vanilkový extrakt

Food swaps může diabetikovi prospět. Proč dát šanci „výměně surovin“?

Vyzkoušejte květákové rizoto. Neuvěříte, jak je dobré.  Pro diabetika je nejvýhodnější zaměřit se na nízkosacharidové stravování. Nemusí se ...

Jak postupovat?

V první řadě vyšleháme z bílků tuhý sníh. Následně smícháme žloutky s čekankovým sirupem, přidáme kakao, mouku, jedlou sodu, a nakonec opatrně vmícháme ušlehaný sníh. Takto vytvořené těsto dáme upéct na deset minut do rozehřáté trouby na 180 °C.

Mezitím, co se nám bude péct korpus, si připravíme náplň z tvarohu, sladidla a vanilkového extraktu a dáme vychladit do lednice.

Po upečení korpus vyndáme z formy a necháme vychladnout – nelekejte se, korpus je velice tenký. Buď můžete upéct korpusy dva, nebo ten jeden rozpůlíte, jednu půlku namažete tvarohovou náplní a druhou půlkou vše přiklopíte. Z této varianty vytvoříte čtyři porce.

Nutriční hodnoty dezertu: 1 porce má 202 kcal, z toho 14 g bílkovin, 5 g sacharidů, 9 g tuků a díky čekankovému sirupu i 5 g vlákniny.

Několik tipů na závěr

míša řezy

Bobulovité ovoce je nejvhodnější variantou pro diabetiky. | zdroj: Shutterstock

Čekankový sirup můžete nahradit Erythritolem, Xylitolem nebo datlovým sirupem. Kokosovou mouku zas nahraďte moukou mandlovou, nebo celozrnnou špaldovou. Na závěr můžete řezy polít kvalitní hořkou čokoládou a ozdobit ovocem.

Přejeme vám dobrou chuť.

 

 

 

 

Zdroj: vlastní osvědčený recept autorky