Proč ještě dnes začít cvičit hormonální jógu pro diabetiky?

Proč ještě dnes začít cvičit hormonální jógu pro diabetiky?
Zdroj: Pixabay

Se snížením hladiny glukózy v krvi vám může pomoci nejen správný výběr potravin, ale také hormonální jóga pro diabetiky. Jaké účinky má její pravidelné cvičení na zdraví lidí s cukrovkou a proč ji začít cvičit? Protože vám dodá energii, sílu, vitalitu a značnou dávku optimismu.

Věděli jste, že pravidelné cvičení jógy pro diabetiky pomáhá snížit hladinu glukózy v krvi?

Hormonální jóga pro diabetiky je navržena tak, aby se primárně zaměřila na kritické žlázy a orgány, tedy na slinivku, játra, hypofýzu, štítnou žlázu a nadledviny. Toho je dosaženo díky spojení speciální dechové techniky nazvané jako pránájáma a jógových pozic známých jako ásany. Daná kombinace vede k účinné masáži vnitřních orgánů. Zakladatelkou tohoto cvičení, které pomáhá lidem s diabetem, je brazilská doktorka filozofie a psychologie Dinah Rodrigues.

Jaké přínosy má cvičení hormonální jógy pro diabetiky?

Jedna studie za druhou prokazuje, že má jóga příznivé účinky na lidské zdraví a řadu benefitů přináší i diabetikům. Jakých?

  • Snížení hladiny glukózy v krvi
  • Zlepšení krevního oběhu
  • Stimulace produkce inzulínu
  • Snížení nadváhy
  • Zvýšení flexibility
  • Posílení imunitního systému
  • Snížení stresu
  • Zlepšení vitality a nálady
  • Zlepšení kvality spánku
  • Prokrvení svalů

jóga

Na józe je skvělé i to, že na její cvičení téměř nic nepotřebujete. Vystačíte si s pohodlným oblečením a podložkou. | zdroj: Pixabay

Potvrzeno klinickými studiemi: Cvičení jógy je pro diabetiky blahodárné

To, že má cvičení jógy blahodárné účinky na diabetes potvrdila i řada studií. Podle některých studií může dokonce pravidelné cvičení jógy vést až k 65% zlepšení diabetických příznaků, ke kterým patří například snížení stresu nebo stabilizace hladiny cukru v krvi. Například jedna ze studií, která sledovala 149 pacientů s diabetem, došla k závěru, že po 40 dnech cvičení jógy 104 pacientů vykazovalo významné snížení stresu a hladiny glukózy. Výzkum, který provedl Marshall Govindan a Dr. Emilia RipollBunn navíc zjistil, že některé jógové polohy stimulují slinivku břišní, a zlepšují tak její schopnost produkovat inzulín.

Pohybem k vnitřní rovnováze i lepší regulaci glykémie. Na jaké aktivity vsadit při diabetu?

Již dlouhou dobu jste neplavali nebo jste spíš začátečník? Pak si raději v počátku zaplaťte lekce s plavčíkem K pohybové aktivitě diabetiků ...


Hormonální jóga pro diabetiky: Pro koho dalšího je vhodná?

Hormonální jóga pro diabetiky není vhodná jen pro lidi s diabetem, ale pro všechny, kteří mají v rodině genetickou zátěž a také pro ty, kteří jsou vystaveni častému stresu, jež patří k významným spouštěčům tohoto onemocnění. Je i účinnou prevencí vzniku diabetu 2. typu a také diabetických komplikací. Nenahrazuje léčbu, ale dokáže onemocnění lépe kompenzovat. Jóga je vhodná pro lidi v jakémkoliv věku včetně dětí.


Závěr

Hormonální jóga pro diabetiky je odpovědí na to, jak udělat něco pro své zdraví a cítit se lépe. Pomáhá totiž předcházet diabetickým komplikacím a navozuje duševní pohodu.

Autor: Mgr. Hana Knopfová, foto: Pixabay 

Zdroj: Hormone Yoga, Times Internet, Jóga s Yvonou, Vitalia, NCBI, Hortenzie

277

Diskuze k článku