Vyplatí se počítat kalorie ve stravě?

Podle britských vědců stačí, aby lidé se zdravou tělesnou hmotností snížili svůj denní příjem o 300 kalorií a už se to projeví na stabilizaci glykemie, zlepšení hladiny cholesterolu, hodnoty krevního tlaku a navíc se výrazně sníží riziko vzniku diabetu 2. typu.

Vyplatí se počítat kalorie ve stravě?

Snížení množství přijatých kalorií tedy významně zlepšuje zdravotní stav bez ohledu na to, zda přitom dochází ke snížení tělesné hmotnosti. Vědci vycházejí z výsledků dvouletého výzkumu, kterého se zúčastnilo 218 osob se zdravou tělesnou hmotností. Účastníci výzkumu postupně snížili svůj denní příjem kalorií o 25 % (což odpovídalo 300 kaloriím), Díky tomu došlo k poklesu tělesné hmotnosti o 10 % v rámci celé skupiny a především to přineslo výrazné zlepšení zdravotního stavu testovaných osob. Z této studie tedy vyplývá, že pouhou redukcí přijatého množství kalorií můžeme významně zlepšit svůj zdravotní stav a předcházet tak riziku rozvoje různých onemocnění, včetně diabetu 2. typu.

Zdroj: www.diabetes.co.uk

Zobrazit diskuzi
Diskuze k článku

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na