-- reklama --

Ulevte tělu po svátcích účinnou detoxikací, poděkuje vám a budete se cítit jako znovuzrození

Ulevte tělu po svátcích účinnou detoxikací, poděkuje vám a budete se cítit jako znovuzrození
Detoxikací pomocí odlehčené stravy pomůžete organismu efektivně se zregenerovat po vánoční zátěži. Zdroj: Pixabay

Už jste slyšeli o detoxikaci? Po zatěžkávací vánoční zkoušce je potřeba dát organismu prostor pro kvalitní regeneraci. U diabetiků je to více než potřeba. Tělo vám za péči poděkuje a budete se cítit božsky.

Pokud jste ještě nepropadli kouzlu pravidelné detoxikace, leden je dobrým měsícem k tomu, abyste jí dali šanci. Nabytá kila po vánočním hodování si přímo říkají o dobrou očistu jater a dalších důležitých orgánů, aby vás nezradily, když je nejvíce potřebujete.

Proč byste se měli pravidelně detoxikovat

Návyk pravidelné detoxikace byste si měli osvojit hlavně proto, abyste odlehčili tělu a snížili zátěž důležitých orgánů tak, aby vám co nejlépe sloužily. Boj proti toxinům nahromaděným v těle je potřebný nejen tehdy, pokud se léčíte s diabetem. Je to stejné, jako když jedete pravidelně do servisu s autem – také chcete, aby bylo v co nejlepší kondici. A stejně tak byste se měli starat i o svůj organismus. Ten spotřebovává živiny z potravy (sacharidy, bílkoviny, vitamíny a minerály a další látky). V průběhu probíhajících chemických reakcí se bohužel také vytváří odpadní látky, které je potřeba z těla úspěšně vyloučit.

Asimilace masných bílkovin například produkuje kyselinu močovou, kterou je potřeba eliminovat z organismu, buněčné dýchání vede k produkci oxidu uhličitého.

Současný životní styl plný stresu a tlaku na dobrý výkon, zhoršený stav ovzduší a také konzumace oblíbených polotovarů bohužel zvyšuje toxickou zátěž organismu. Detoxikační kúry mají svůj původ v naturopatickém pohledu na zdraví člověka.

Orgány, které budou vděčné za povzbuzení, aby byly lépe schopny vylučovat toxické látky z těla:

  • Kůže, skrze níž se dostávají odpadní látky z těla ven prostřednictvím pocení. Pokud máte problémy se zanícenou pokožkou, detoxikace jí uleví a podpoří její přirozenou krásu a pěstěný vzhled.

  • Plíce vylučují při výdechu z těla oxid uhličitý.

  • Ledviny produkují moč a odvádějí v ní škodlivé látky z organismu.

  • Čistá a zdravá střeva jsou nosným pilířem dobře fungujícího organismu. Proto je potřeba je nejen detoxikovat, ale také dobře vyživovat probiotiky a prebiotiky.

  • Játra dostala o Vánocích opravdu zabrat. Tento důležitý orgán má úžasnou schopnost regenerace, pokud mu dáte čas a prostor pro dostatečnou obnovu, bude vám výborně sloužit, i když jste se jejich přirozeným potřebám moc nevěnovali.

Síra v potravinách může pomoci také diabetikům, navíc je důležitá pro zachování některých funkcí organismu

Všichni poznají síru podle charakteristického vaječného zápachu. Je to také prvek, který může za to, že se rozpláčete, když loupete a krájíte ...

Odlehčete jídelníček, pomůže to vašemu organismu

V rámci detoxikační kúry je potřeba odlehčit jídelníček tak, abyste tělu pomohli co nejlépe eliminovat nahromaděné toxické látky a efektivně je vyloučit. Není během nich doporučováno konzumovat alkohol, nasycené tuky, rafinované cukry, kofein a prefabrikované potraviny, které jsou plné konzervačních látek. Neměli byste ani kouřit. Naturopaté doporučují konzumovat hlavně čerstvé ovoce a zeleninu. Existuje několik režimů založených na raw stravě.

Detoxikaci můžete postavit také na konzumaci čerstvých ovocných a zeleninových šťáv, smoothies a neupravovaných, nevařených zeleninových polévek.

Ovocná a zeleninová kúra je výborná pro to, abyste pročistili tělo. Zkuste ji držet po dobu pěti až sedmi dnů. Dodá do těla potřebnou dávku vlákniny, která je u diabetiků důležitá hlavně kvůli pomalejšímu trávení sacharidů organismem a eliminaci rizika vzniku hyperglykémie. Odlehčený jídelníček můžete podpořit vhodně zvolenými doplňky stravy.

Do smoothies je ideální přimíchat trochu spiruliny nebo chlorelly. Podle toho, zda potřebujete dodat tělu extra výživu (spirulina) nebo více nastartovat vylučování odpadních látek (chlorella). Určitě byste si ale detoxikační kúry neměli plést s dietami. Jejich cílem není ztráta váhy, ale pročištění těla. Máte-li dostatek energie, můžete účinnou eliminaci toxinů podpořit fyzickou aktivitou. Pokud ale vaše tělo upřednostňuje klidový režim, dopřejte mu ho. Pokud máte pocit, že trpíte nedostatkem bílkovin, sáhněte po některém z rostlinných proteinů, například hrachovém.

Jídlo není jen prostředek k nasycení. Má i další životní rozměry, může být lékem

Na to, co jíte, byste si měli v rámci zachování co nejlépe fungujícího těla dávat pozor, i když se s cukrovkou zrovna neléčíte. Se vznikem té II. ...

Co pomůže zregenerovat játra?

Játra jsou opravdu neúnavnými pracovníky a jsou důležitá pro to, abyste byli v kondici hned z několika důvodů. Vaše krev prochází játry ve dne i v noci alespoň jednou za minutu. Při každém jejím průtoku produkují velké množství metabolického odpadu, který je nutné přeměnit do tělem dobře odstranitelné formy. Příkladem může být čpavek, který vzniká v rámci trávení a je játry přeměňován na močovinu, kterou pak vylučují ledviny.

Spolupracující a kvalitně fungující orgány jsou tedy důležité pro to, abyste se cítili v co nejlepší kondici.

Chcete-li zregenerovat játra, budete možná překvapení, protože vlastně ani nemusíte kupovat drahé preparáty pro jejich podporu. Mnohé důležité ingredience totiž najdete přímo doma v kuchyni. Po čem sáhnout, abyste podpořili jejich dobrou regeneraci?

  • Kurkuma je výborný protizánětlivý a antioxidační prostředek, který se používá v naturopatii také při léčbě onemocnění jater.

  • Artyčok je výborným zdrojem prebiotické vlákniny, podporuje správnou činnost jater a zároveň je účinně vyživuje a stimuluje jejich funkce a napomáhá dobrému fungování žlučníku.

  • Černá ředkev je jedním z výborných pomocníků pro obnovu těžce zkoušených jater. Působí jako antiseptikum, tonikum, stimuluje produkování žluči, posiluje přirozené jaterní funkce. Tradičně se v naturopatii používá při jaterních záchvatech a kolikách a celkově při jaterních dysfunkcích.

  • Konzumací rajčat dodáte do těla prospěšný lykopen. Ten je uváděný také jako dobrý prostředek pro prevenci nealkoholického i alkoholického ztučnění jater. Je-li to možné, upřednostněte rajčata v bio kvalitě.

  • Výborným pomocníkem jater je i česnek. Obsahuje selen a allicin, dvě játrům prospěšné živiny, které napomáhají účinné detoxikaci.

  • Řepná šťáva obsahuje cholin a vitamín C, které podporují eliminaci jaterních toxinů. Doporučuje se při hepatitidě nebo přetížení jater.

Po čem ještě sáhnout pro kvalitní detoxikaci organismu?

Co byste měli ještě zařadit do detoxikačního jídelníčku, aby bylo vaše tělo v lepší kondici a zároveň nestrádalo z omezeného příjmu kalorií? Správný výběr potravin je totiž základem toho, abyste z detoxikační kúry vytěžili opravdu co nejvíc jen jde. Výborným prostředkem pro ozdravení těla je březová šťáva. Napomáhá pročistit krev, působí jako diuretikum. Můžete ji zařadit do detoxikačního jídelníčku už nyní, nebo si počkat na jarní kúru.

​Jaké další potraviny je dobré zařadit?

  • Citron představuje jednu z nejznámějších detoxikačních potravin. Napomáhá stimulovat ledviny, což efektivně podpoří vylučování toxických látek z těla.
  • Pórek, bohatý na draslík a s nízkým obsahem sodíku, působí jako mírné diuretikum (močopudný prostředek). Obsahuje antioxidant kempferol, který pomůže chránit tělo před nepříznivými účinky volných radikálů.

  • Jablečný ocet se používá jako součást detoxikačních kúr, protože zabraňuje hromadění mikrobů ve střevech a eliminuje nadýmání.

Upozornění:

Před zahájením detoxikační kúry berte v potaz svůj zdravotní stav. Jste-li těhotná, poraďte se o její vhodnosti s ošetřujícím lékařem. Snažte se detoxikovat v klidu, nejlépe ve dnech volna. Počítejte s možnými detoxikačními projevy jako bolesti hlavy, zvýšená tělesná únava, objevit se mohou také poruchy trávení. Dodržujte vyrovnaný pitný režim ve formě filtrované vody nebo bylinných čajů podporujících vylučování toxinů. V případě nejasností se obraťte na fytoterapeuta.

Zdroje: Healthline.comFrontiersin.orgNhs.ukNcbi.nlm.nih.gov

17155

Diskuze k článku