Tipy na zdravé dezerty: Mlsejte bez výčitek

Tipy na zdravé dezerty: Mlsejte bez výčitek
Zdroj: Shutterstock Zdroj: zdroj: Shutterstock

I diabetiky může, jak se říká, „honit mlsná“. Ovšem měli by svou pozornost cílit na dezerty či sladkosti s nízkým obsahem sacharidů. Jen tak se mohou vyvarovat výkyvům spojeným s nežádoucí hyperglykémií (vysokou hladinou cukru v krvi).

Pokud se léčíte s cukrovkou, nemusíte se strachovat o to, že už si nikdy nepochutnáte na skutečně lahodném dezertu. Těch nízkosacharidových je totiž skutečně požehnaně. A co si je takhle připravit doma? Představujeme vám 6 skvělých diabetických receptů!

Zdravé dezerty pro diabetiky 6x jinak: Čokoládové keto koule

Tyto nepečené čokoládové keto koule jsou vhodné nejen pro diabetiky, ale také pro ty, kteří drží tzv. keto dietu. Jedna porce obsahuje pouze 2 gramy sacharidů a samé zdravé tuky. Na 12 středně velkých koulí si připravte tyto ingredience:

  • neslazený kakaový prášek: cca 50 gramů
  • přírodní arašídové máslo bez přídavku cukru: 5 lžic
  • loupaná konopná semínka: 6 lžic
  • nerafinovaný kokosový olej: cca 115 až 120 gramů
  • smetana ke šlehání: 2 lžíce
  • vanilkový extrakt: 1 lžička
  • přírodní sladidlo stévie: 2 lžíce

Nejprve si nechte povolit kokosový olej na pokojovou teplotu. Poté si v míse smíchejte kakaový prášek spolu s arašídovým máslem a konopnými semínky. Následně přidejte i měkký kokosový olej, smetanu ke šlehání, vanilkový extrakt, stévii a vytvořte homogenní těsto. Z něj tvořte středně velké koule, které dejte zatuhnout do lednice na minimálně 30 minut. Nakonec se s chutí zakousněte. A malý tip na závěr: pokud máte rádi strouhaný kokos, můžete v něm koule obalit.

Zdravé dezerty pro diabetiky 6x jinak: Lehký cheesecake s jahodovou želatinou

Pozorujete mlsně své rodinné příslušníky, jak konzumují svěží avšak pro vás příliš tučný a sladký cheesecake? I jako diabetici se v tomto nemusíte trápit. Připravte si svou vlastní nízkosacharidovou variaci s jahodovou želatinou, která vaši glykémii nijak nepotrápí! Na tento zdravý dezert (zhruba 2 porce) budete potřebovat následující ingredience:

  • nízkotučný tvaroh: cca 240 gramů
  • vaječné bílky: 2 kusy
  • vanilkový proteinový prášek: 1 odměrka
  • přírodní sladidlo stévie: 1 lžíce
  • vanilkový extrakt: 1 lžička
  • želatina bez cukru s příchutí jahody: cca 2 porce
  • voda: dle potřeby na želatinu

Začněte tím, že si předehřejete troubu na 160 °C. Poté si připravte želatinu podle návodu, tj. smíchejte ji s vodou a dejte směs prozatím do lednice. Dále si vyšlehejte do sněhu vaječné bílky a propojte je s nízkotučným tvarohem, stévií, vanilkovým proteinovým práškem a vanilkovým extraktem. Krém přendejte nakonec do nepřilnavé formy a pečte v troubě 25 minut. Po uplynutí této doby vypněte troubu a cheesecake nechte vychladnout v ní. Zchladlý zdravý dezert pro diabetiky vyjměte, potřete želatinou bez cukru a nechte tuhnout v lednici alespoň 10 hodin. Podávejte s oblíbeným nápojem. Přejeme dobrou chuť!

Zdravé dezerty pro diabetiky 6x jinak: Malinový mousse s příchutí banánu

I nepečené moučníky jsou oblíbené mezi diabetiky. Následující recept na zdravý dezert zaujme především milovníky ovoce. Malinový mousse s příchutí banánu je lehký a osvěžující! Potřebovat budete na jednu porci tyto ingredience:

  • vaječné bílky: 2 kusy
  • přírodní sladidlo stévie: 1 lžíce
  • mražený banán (středně zralý, nikoliv přezrálý): cca 55 gramů
  • mražené maliny: cca 50 gramů
  • čerstvé ovoce dle libosti: na ozdobu

Nejprve si v míse vyšlehejte vaječné bílky spolu se stévií do tuhého sněhu. Dále si v mixéru rozmělněte mražené banány a mražené maliny. Tuto směs přidejte následně k bílkovému sněhu a důkladně propojte metličkou. Krém lze taktéž mixovat ručním anebo tyčovým mixérem. Hotový mousse naneste do skleničky a podávejte ozdobený čerstvým ovocem. Dobrou chuť!

Zdravé dezerty pro diabetiky 6x jinak: Nízkotučná čokoládová zmrzlina z řeckého jogurtu

K letním měsícům bezesporu patří zmrzlinové osvěžení. Ovšem diabetik musí velmi zvažovat, jakou dobrotu z této kategorie si vybere. Vsadit může třeba na zdravý dezert v podobě nízkotučné čokoládové zmrzliny z řeckého jogurtu! Potřebovat budete následující ingredience (na cca 1 porci):

  • řecký jogurt s 0% tuku: asi 70 gramů
  • vanilkový proteinový prášek: asi 14 gramů
  • neslazený kakaový prášek: 1 lžička
  • neslazené mandlové mléko: cca 120 ml
  • vanilkový extrakt: 1 lžička
  • přírodní sladidlo stévie: 2 lžíce anebo dle chuti
  • přírodní sekané mandle a bobulovité ovoce: volitelně na ozdobu a k podávání

V míse si rozmixujte důkladně řecký jogurt spolu s vanilkovým proteinovým práškem, stévií, kakaovým práškem a mandlovým mlékem. Připravenou směs přelijte do zmrzlinovače anebo uzavíratelné plastové misky a dejte do mrazáku na půl hodiny. Po každých třiceti minutách zmrzlinu promíchejte. Proces tuhnutí by měl trvat v mrazáku asi 2 až 3 hodiny. Nakonec si na mražené dobrotě pochutnejte třeba s oříšky a borůvkami. Dobré chutnání a zdravé mlsání!

Zdravé dezerty pro diabetiky 6x jinak: Čokoládové nugátky (veganské, keto a nízkosacharidové)

Lákaly vás vždy nugátky, ale nemůžete je konzumovat kvůli velkému množství složitých sacharidů? Potom si připravte verzi pro diabetiky s čokoládou a kokosovým máslem. Budete se oblizovat! Na asi 40 menších kousků (kostiček) budete potřebovat tyto suroviny:

  • kokosové máslo: cca 340 gramů
  • plnotučné kokosové mléko: cca 400 mililitrů
  • lupínky hořké čokolády (s vysokým obsahem kakaa): cca 280 gramů
  • přírodní sladidlo stévie: cca 1 lžička anebo dle chuti
  • hrubozrnná mořská sůl: volitelně na ozdobu

Do malého hrnce vložte kokosové máslo a na mírném plamenu ho rozpusťte. Poté do něj vmíchejte kokosové mléko a také lupínky hořké čokolády spolu se stévií (zvolte přiměřené množství dle chuti). Výslednou směs nalijte do silikonové nebo jiné formy a posypte dle libosti mořskou solí (nemusí být). Čokoládovou hmotu nechte tuhnout v lednici minimálně dvě hodiny. Pak ji nakrájejte na kostičky a konzumujte. Přejeme dobrou chuť.

Zdravé dezerty pro diabetiky 6x jinak: Nízkosacharidové arašídové sušenky

A na závěr zde pro vás máme nízkosacharidové arašídové sušenky, které může bez výčitek diabetik mlsat. Patří totiž také mezi zdravé dezerty. Potřebovat budete tyto ingredience (na cca 12 kusů sušenek):

  • jemné arašídové máslo bez cukru: cca 220 gramů
  • velké vejce: 1 kus
  • práškové sladidlo Erythritol: cca 85 gramů nebo dle chuti
  • kypřící prášek do pečiva: ½ balíčku
  • vanilkový extrakt: ½ lžičky

Nejprve si předehřejte troubu na cca 180 °C. Poté si vypodložte plech pečícím papírem a dejte stranou. Následně si v míse smíchejte sladidlo Erythritol spolu s vejcem, arašídovým máslem, kypřícím práškem do pečiva a vanilkovým extraktem. Z vytvořeného homogenního těsta tvořte kuličky, které vyskládejte na plech. Poté je zploštěte dlaní anebo vidličkou. Pečte v troubě asi 12 až 15 minut. Nakonec sušenky vyjměte a nechte důkladně vychladnout (minimálně hodinu). Podávejte s neslazenou kávou anebo čajem. Dobrou chuť!

1465

Zdroj fotografie: Shutterstock, není-li uvedeno

Zdroj informací: archivní číslo časopisu DIAstyl, není-li uveden jiný

Diskuze k článku