-- reklama --

Termogenní doplňky stravy neboli spalovače tuků: Jak je správně užívat i při diabetu?

Termogenní doplňky stravy neboli spalovače tuků: Jak je správně užívat i při diabetu?
Termogenní produkty napomáhají uživateli zbavit se tukových zásob a proměnit je ve svalovou hmotu. Zdroj: Shutterstock

Termogenní doplňky stravy se dostaly do hledáčku všech, kteří chtějí podpořit lepší spalování tělesného tuku. Někdy jsou označovány jako spalovače tuků. Ať už tedy pravidelně posilujete, nebo se snažíte zlepšit svůj zdravotní stav fyzickou aktivitou, mohou být tyto produkty pro vás zajímavé! Jak nad nimi uvažovat při diabetu?

Lidé, kteří se léčí s cukrovkou, se mnohdy neúspěšně snaží ztratit nějaké to kilo navíc. S termogenními potravinami a doplňky stravy si mohou lépe vytvarovat postavu tak, aby zlepšili poměr svalů k tuku.

Doplněk stravy zvaný quercetin: Zlepší krevní oběh a je nadějným adeptem i při diabetu!

Velmi se diskutuje také prospěšnost quercetinu při léčbě onkologických onemocnění. Byl předmětem několika studií, které se zaobíraly jeho ...

Termogenní produkty aneb Spalovače tuku

Ujasněme si hned na začátku, že termín „spalovač tuku“ se používá pro popis doplňků stravy, které tvrdí, že vám pomohou snížit hladinu tělesného tuku tím, že podpoří činnost energetického metabolismu. Tedy zlepší přirozený proces, který se děje ve vašem těle i bez nich – a říká se mu termogeneze. Termogeneze je definována jako změna energie produkcí tepla. Obecně se však tento termín používá k popisu procesu tvorby tepla jako primárního produktu metabolické činnosti v závislosti na běžné konzumaci stravy.

Proč sáhnout po spalovačích tuku? A jsou vůbec úspěšné?

Pokud chcete sáhnout po termogenních doplňcích stravy, měli byste mít na paměti to, že žádný z nich neumí zázraky sám o sobě. Úspěch těchto produktů závisí jen na vás. Bez celkové úpravy životního stylu toho pro vás moc neudělají.

S problémy spojenými s vysokým množstvím tělesného tuku bojují obzvláště diabetici II. typu. Nadměrný tuk totiž představuje velkou zátěž pro kardiovaskulární systém. U těchto lidí je tedy obecně doporučováno, aby se zaměřili na jeho redukci a nahradili jej svalovou hmotou. Termogenní potravinové doplňky mohou opravdu pomoci k tomu, aby byli ve své snaze úspěšnější.

S volbou termogenních doplňků stravy neboli spalovačů tuků pomůže dobře vyškolený nutriční terapeut.

Kolagen je dobrým pomocníkem nejen v kosmetice! Víte, jak ho užívat a proč by neměl uniknout pozornosti diabetiků?

Kolagen se stal hvězdnou aktivní složkou v boji proti předčasnému stárnutí pleti a známkám stárnutí. Podpoří mladý vzhled pokožky, ale zároveň ...

Co dalšího můžete udělat pro lepší účinnost termogenních doplňků stravy?

K úspěšnému hubnutí patří kromě užívání spalovačů tuků také „práce na sobě“. Celkové přehodnocení životního stylu pomůže tělu dostat se do formy lépe, než byste čekali. Nastavení toho, jak to „máte v hlavě“, a jak se díváte na vaše tělo, opravdu pomáhá. Pro to, aby vás tělo začalo lépe poslouchat, můžete zařadit několik lehkých kroků:

  • Vůbec nejlepší je dát si před plánovaným hubnutím do pořádku trávicí systém pomocí probiotik a prebiotik nebo symbiotických směsí. Pokud budete na tom, abyste se zbavili nechtěného tuku, pracovat systematicky, šance na úspěch se opravdu zlepší.
  • Rovněž snížení zánětlivých reakcí v těle podpoří snahu o ztrátu kil navíc. Výborně vám v tom pomohou již zmíněná probiotika. Kromě nich se můžete spolehnout také na fermentované potraviny.

  • Nemusíte mít zrovna kondičního trenéra, můžete cvičit v domácím prostředí. Třeba jezdit na rotopedu, nebo si najít pro vás pohodlné cvičení na internetu. Existuje mnoho cviků, které jsou účinné a nemusíte za ně dát ani korunu.

  • Můžete investovat do porady s dobrým nutričním terapeutem. Je nutno upozornit na to, že nutričním terapeutem nejsou míněni různí poradci známých katalogových firem.

  • Dbejte na to, aby byl váš potravinový doplněk co nejčistší, bez zbytečných barviv, plnidel a dalších běžných ingrediencí. Sledujte cenu i složení. Existují pouze čistě bylinné kapsle, v kterých se nemusíte bát antispékavých a protihrudkujících látek, stačí jen dobře hledat.

  • Zařazením typických přírodních spalovačů tuku do jídelníčku podpoříte též úspěšnou snahu o hubnutí. Jsou jimi například zelený čaj, kurkuma, chilli, zázvor, hřebíček či obyčejný černý pepř. Je ale potřeba mít na paměti, že nejsou tak koncentrované jako extrakty z nich, které se nachází v potravinových doplňcích na spalování tuku.

UPOZORNĚNÍ: Pokud si nejste jisti tím, zda je pro vás vhodný konkrétní termogenní doplněk stravy, poraďte se o jeho užívání a dávkování s nutričním terapeutem nebo lékařem. Stejně tak nepřekračujte doporučenou dobu užívání. Můžete se k němu po nutné pauze samozřejmě vrátit.

Zdroj: Ncbi.nlm.nih, Everydayhealth, Medicalnewstoday, HealthlineBritannica

2812

Diskuze k článku