Staňte se biohackerem a doplňte do těla histidin, ten pomůže s obezitou i citlivostí na inzulín

Staňte se biohackerem a doplňte do těla histidin, ten pomůže s obezitou i citlivostí na inzulín
Biohackeři využívají k optimalizaci svého zdraví i různé doplňky stravy Zdroj: Freepik

Pocit únavy, stres, deprese a obezita nejsou v dnešní uspěchané době nic překvapivého – a nevyvážená strava má na všech těchto aspektech významný podíl. Na druhé straně spektra jsou biohackeři, kteří k dokonalému zdraví využívají vědu, medicínu i technologie. A právě to může mnoha lidem pomoci převzít kontrolu nad jejich zdravím v naději, že si nejenom prodlouží svůj život, ale zároveň se vyhnou zdravotním komplikacím.

Není žádným tajemstvím, že obezita a cukrovka spolu úzce souvisí. Stát se biohackerem tak může znamenat vnést i trochu zábavy do jinak zavedených pořádků. S tím vám může pomoci i aminokyselina histidin, která má v našem těle nezastupitelný význam.

Co je to biohacking?

V první řadě je to způsob, jak využít různé techniky, strategie a doplňky stravy k optimalizaci svého zdraví a výkonu. Přitom některé aspekty určitě využíváte dennodenně ve svém životě, jen je potřeba tento potenciál vzít a přetavit ho v aktivní a vědomý přístup ke své vlastní biologii.

Co biohacker dělá?

Biohackeři se snaží být tou nejlepší verzí sami sebe a odvrátit blížící se nemoci těla dřív, než by vůbec mohly propuknout. Jejich vize funguje na jednoduchých a zcela základních principech:

  • kvalitní spánek, který pomáhá regulovat hladinu cukru v krvi a ovlivňuje i citlivost na inzulín,
  • nastavení správné výživy, která v rámci biohackingu experimentuje s různými stravovacími směry,
  • vynechání jednoduchých cukrů a vysoce zpracovaných potravin,
  • vyšší příjem ovoce, zeleniny a skutečných (nejlépe lokálních) potravin,
  • soustředění na zásady všímavého jedení,
  • každodenní pohyb k celkovému lepšímu zdraví,
  • prodloužit čas strávený v přírodě,
  • poslech hudby jako nástroj k lepšímu psychickému soustředění,
  • vědomá meditace, která odbourá chronický stres,
  • sprchování studenou vodou pro zlepšení imunitního systému.

Antikoncepční metody u žen s diabetem: Před užíváním je třeba pečlivě uvážit vaše zdraví

To, zda lze antikoncepci pro ženy s diabetem doporučit, či nikoliv, není jednoznačné. V tomto článku se však dozvíte, jaké druhy antikoncepce ...

Doplňte do těla histidin

Biohackeři využívají k optimalizaci svého zdraví i různé doplňky stravy. Nejen pro diabetiky je důležité doplnit do těla právě histidin, který si tělo neumí vytvořit samo. Tato aminokyselina se podílí na řadě procesů v těle, včetně metabolismu. Studie dokonce naznačují, že histidin snižuje oxidační stres, zánět a pomáhá regulovat cukr v krvi a zvyšuje citlivost těla na inzulín.

Histidin je základní jednotkou bílkovin, která pomáhá vytvářet svaly, transportovat živiny a předcházet chronickým nemocem, má ale také schopnost pomoci shodit nějaký ten kilogram navíc. Nejčastěji můžete tuto látku najít ve fermentovaných potravinách, ale najdeme ji samozřejmě i v mase, lilku nebo v avokádu. Doplnit histidin však můžeme i pomocí doplňků stravy.

Fakt: Nadměrná konzumace histidinu může mít nepříjemné následky, od křečí v břiše, přes úzkosti, až po poruchy trávení. Nic by se tedy nemělo přehánět a i histidin by se měl konzumovat s mírou.

Biohacking a diabetes?

Prognózy diabetiků a jejich přidružené nemoci jsou alarmující. Jedná se doslova o krizi na vzestupu, kterou v dohledné době zpomalení nečeká. Přitom mnoho přidružených nemocí je zbytečných – sedavý způsob života, dostupnost nezdravých potravin, kouření a nadměrná tělesná hmotnost jsou rizikovými faktory nejen k rozvoji diabetu 2. typu, ale i k mnoha dalším onemocněním.

V případě diabetu může biohacking zahrnovat právě využití různých technologií a přístupů, které budou kontrolovat krevní cukr, triglyceridy, lipoproteinový cholesterol, krevní tlak a obvod pasu – tedy všechny markery metabolického zdraví. Diabetik může následující:

    1. Využít lepší monitorování hladiny cukru v krvi pomocí technologických zařízení (CGM, FGM). To vám poskytne reálný obrázek o vašem glykemickém profilu – tím můžete vědomě reagovat na to, jak se vaše glukóza reálně chová po kterémkoliv jídle.
    2. Zkusit různé stravovací směry, například nízkosacharidové stravování, znamená experimentovat s tím, co našemu tělu udělá nejlíp. Právě omezit sacharidy nebo cukry v jídle může mít pozitivní vliv na dlouhodobou glykémii a podpořit ztrátu hmotnosti.
    3. Ozvláštnit svou stravu doplňky, které nejsou v našem jídelníčku hojně zastoupeny – jedná se o vitamíny, minerály, aminokyseliny nebo bylinky – mezi ty nejdůležitější pro diabetiky patří hořčík, draslík, ale i již zmíněný histidin.

Vyhýbat se velkým výkyvům cukru v krvi by měl i docela zdravý člověk – kolísavá glykémie totiž urychluje stárnutí, zkracuje délku života, predikuje rakovinu, mrtvici, kardiovaskulární onemocnění a diabetes 2. typu. Biohackeři tak čím dál častěji prozkoumávají taje technologií, které jsou schopné glykemické hodnoty měřit hned a v reálném čase.

Zdroje: newstream.cz, aktin.cz, healthshots.com, geneticliteracyproject.org

28434

Diskuze k článku