Spánek je klíč ke zdraví. Jako rodič můžete u dítěte hodně ovlivnit

Spánek je klíč ke zdraví. Jako rodič můžete u dítěte hodně ovlivnit
Spánek rozhodně není jen ztracený čas! Zdroj: Freepik

Přirozený a zdravý spánek ratolestí je v rukách rodičů. Je nutný pro regeneraci mozku a imunitního systému dítěte. Jak ale pomoci dětem usnout a zdravě spát? Ukážeme vám několik tipů pro spánek vašich dětí.

Nepřehlédněte přirozené signály únavy

Když si dítě mne oči, tahá se za uši nebo si například prohrabává vlásky, můžeme nabýt dojmu, že se nudí. Automaticky pak dítěti dáváme další a další podněty k tomu, abychom ho zabavili. Nevědomky ho tak ale od spánku vlastně odháníme. Přitom nám přirozenými signály dalo skvělou příležitost k tomu, abychom ho mohli uložit do postýlky a bez větší námahy rychle uspat.

Okurková sezóna v rodině diabetika: Nejlepším způsobem zpracování přebytků jsou kvašáky

Moje zavařovací představa byla jasná: nahradit pro cukrovkáře tradiční (ne však zdraví prospěšný) cukerín jiným typem sladidla. Nejvíce jsem ...

Zajistěte, aby místnost byla příjemná pro spánek

Ideální místnost pro dětský spánek by měla být tmavá, klidná a rozhodně by neměla být přetopená. Příjemnou a klidnou atmosféru dotvoří třeba fototapety s motivem noční oblohy. Pokud si také kladete stále dokola otázku, zda by v místnosti, kde dítě spí, mělo být raději úplné ticho, nebo je lépe miminko zvykat na určitou úroveň hluku, vězte, že jednoznačná odpověď na tuto otázku neexistuje. Návodem vám však může být názor většiny odborníků, kteří se shodují v tom, že mírné pronikání hluku z okolí klidnému spánku dětí nevadí.

Udělejte z postýlky bezpečný ráj pro dítě

Všechny děti by měly spát na rovném tvrdém povrchu, který je pokrytý matrací určenou pro dětské postýlky, rozhodně ne moc vysokou a měkkou. Pamatujte na to, že polštář do postýlky miminka nepatří a že by se všechny děti měly pokládat na záda, aby se snížilo riziko syndromu náhlého úmrtí kojence (SIDS). Zvolte také správný typ matrace jak pro miminko, tak pro starší dítě. Paměťová pěna, která skvěle funguje u dospělých, je ale pro děti nevhodná. Dětskému tělu totiž neposkytuje potřebnou oporu, takže se do ní váš drobeček „ponoří“. U malých dětí tak může napáchat více škody než užitku.

Diabetici a chróm: Prvek, který podpoří nekončící boj s vysokou glykémií

Tento esenciální prvek dodáte do těla pomocí běžné stravy, stačí se zaměřit na správné potraviny. Je rovněž doporučován pro udržení špatného ...

Vytvořte si pravidelnou rutinu či rituál

Jednou z nejdůležitějších věcí vedoucích ke klidnému a rychlému usínání dítěte je pravidelný rituál, který spánku předchází. Je to 20–30 minut složených ze dvou či tří aktivit, které se budou každý večer opakovat. Rituál by se neměl skládat z činností, které vedou ke zvýšení aktivity dítěte, ale naopak směřují k jeho uklidnění. Vhodný je například sled – koupání, masáž po koupeli, čtení pohádky či zpívání ukolébavek před spaním. Pokud některou z aktivit dítě nemá rádo, měla by se dělat v jiné části dne.

Zdroj: redakce, hildinganders.com

1113

Diskuze k článku