Snídaňové muffiny

Výživově vyvážená snídaně představuje zdravý základ pro náš jídelníček. Začněte den zdravě a pochutnejte si na snídaňových muffinech ze špaldové mouky.

Snídaňové muffiny

celkem: 12 kusů

1 kus: 176 kcal, 8 g bílkovin, 17 g sacharidů, 11 g tuků

Suroviny:

200 g špaldové mouky, 1,5 lžičky kypřícího prášku, ½ lžičky sody, ¾ lžíce kurkumy, ½ lžičky hořčice, černý pepř, 90 g ovesných vloček, ¼ lžičky černých sezamových semínek, sůl, 100 g sýra čedaru, 75 g čerstvého špenátu, 150 g mrkve, 50 g sekané pažitky, 150 ml podmáslí, 75 ml olivového oleje, 3 ks vejce, 4 stonky chřestu

Postup:

  1. Olejem vymažte formičky na muffiny. Troubu předehřejte na 180°C.
  2. Špenát spařte vařící vodou a nechte okapat. Mrkev nastrouhejte a v plátýnku vyždímejte, aby se zbavila co nejvíce vody.
  3. V míse smíchejte mouku, pečivový prášek, sodu, kurkumu, pepř, sůl. Přidejte špenát, mrkev, pažitku a hořčici.
  4. V míse smíchejte podmáslí, olej a vejce a přilijte do směsi suchých přísad se zeleninou. Vše řádně promíchejte, aby nezůstala suchá místa jen s moukou.
  5. Těsto rozdělte do formiček asi do ¾ výšky. Na špičku položte vždy 1/3 stonku chřestu, posypte sezamem a dejte péct na dobu 20 min, dokud muffiny nezískají hnědou barvu a nezačnou se odlupovat od bočních stran.
  6. Po dopečení je posypte strouhaným sýrem a nechte asi 10 min vychladnout.

 

Zobrazit diskuzi
Diskuze k článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x