Smoothie nápoje pro aktivní diabetiky 7x jinak

Sportujete, jste diabetik a potřebujete dodat svému tělu dostatek vitamínů, minerálů a dalších plnohodnotných živin? Potom vsaďte na smoothie nápoje, které dokonale zasytí a hodí se perfektně nejen na snídani, ale i na svačinu.

Smoothie nápoje pro aktivní diabetiky 7x jinak

Tápete, jaké suroviny zkombinovat, abyste získali skutečně chutný a zdravý smoothie nápoj? Pak se můžete inspirovat sedmi tipy pro aktivní diabetiky. Tyto směsi mají nízký glykemický index, a tak vaši stabilní hladinu cukru v krvi nijak neohrozí.

Recept 1.: Superfood koktejl

smoothieV tomto smoothie nápoji naleznete vše potřebné pro pevné zdraví, tj. borůvky bohaté na antioxidanty, zdravé tuky obsažené v avokádu anebo mnoho bílkovin. A co je důležité pro diabetika: drink obsahuje celkově 404 kalorií, proto jím lze nahradit plnohodnotně svačinu.

Potřebné suroviny

  • neslazené mandlové mléko: ¾ hrnku
  • mražené borůvky: ½ hrnku
  • mražené jahody: 1/3 hrnku
  • zralé avokádo: ½ kusu
  • organické lněné semínko: 1 lžička
  • bio špenát (omytý): 1 hrst
  • DIA borůvkový jogurt: 100 gramů
  • chia semínka: 1 lžíce
  • směs Vega Sports Protein: 1 odměrka (anebo jiný proteinový prášek dle libosti)
  • směs Green Superfood: 1 odměrka
  • led: 4 kostky

Jak připravit Superfood koktejl?

Nejprve si nechte mírně povolit mražené jahody a borůvky. Poté všechny výše uvedené ingredience vložte do kuchyňského robotu a rozmělněte na hladké smoothie. Ideální je konzumace ihned po přípravě, ovšem pokud uchováte nápoj v chladu, lze jej popíjet i během dne. Dobrou chuť!

Recept 2.: Jahodové smoothie s nízkým obsahem sacharidů

jahodové smoothieTato kombinace surovin efektivně udrží stabilní glykémii a hlavně božsky chutná. Žádný diabetik neodolá! Jedna porce smoothie nápoje se rovná 167 kaloriím.

Potřebné suroviny

Na jednu sklenici si připravte:

  • středně velké jahody: 5 kusů
  • neslazené sójové mléko: 1 hrnek (lze nahradit mandlovým mlékem)
  • nízkotučný bílý jogurt (řeckého typu): ½ hrnku
  • led: 6 kostek

Jak připravit nízkosacharidové jahodové smoothie?

Jahody si omyjte, očistěte od stopek a nakrájejte na menší kusy. Pak ovoce vložte do mixéru a rozmělněte spolu s nízkotučným jogurtem, sójovým mlékem a ledem. Podávejte ozdobené kouskem zbylé jahody. Dobré chutnání!

Recept 3.: Zelené smoothie pro osvěžení

zelené smoothieMáta peprná dokáže dodat osvěžující nádech každému pokrmu. A stejné to je i se smoothie nápojem. Připravte si lahodnou variaci s čerstvým ovocem, špenátem a skořicí! Jedna porce obsahuje asi 123 kalorií.

Potřebné suroviny:

Na tři porce si připravte tyto ingredience:

  • voda: 1 a ½ hrnku
  • zralé zelené jablko (pokrájené a zbavené jádřince): 1 kus
  • zralá zelená hruška (pokrájená a zbavená jádřince): 1 kus
  • nahrubo nasekaný špenát: 2 hrnky
  • nahrubo nasekaná máta peprná: ½ hrnku
  • zelené hrozny bez pecky: 20 kusů
  • led: 12 kostek
  • mletá skořice: ¾ lžičky
  • stévie: 1 lžička
  • limetka: 1 kus (potřebovat budete jen šťávu)

Jak připravit zelené osvěžující smoothie?

Do mixéru vlijte vodu, vsypte očištěné a omyté jablko, hrušku, špenát, mátu, hrozny bez pecky, skořici, vložte let, oslaďte stévií, okyselte limetkovou šťávou a rozmixujte na jemné pyré. Popíjejte ideálně ihned po přípravě k snídani. Přejeme dobré chutnání.

Recept 4.: Chia smoothie s příchutí kokosu a špenátu

smoothie s chia semínkyI netradiční kombinace surovin mohou mile překvapit. Přesvědčit se můžete například díky tomuto snadnému receptu na chia smoothie s příchutí kokosu a špenátu. Výsledek je naprosto nízkosacharidový a nutričně skutečně bohatý, což ocení kdejaký diabetik.

Potřebné suroviny

Na jednu porci si obstarejte tyto ingredience:

  • kokosové mléko: 1 a ¼ hrnku
  • chia semínka: 2 lžíce
  • nasekaný čerstvý špenát: 1 hrnek
  • proteinový prášek s příchutí vanilky: 1 odměrka
  • led: 2 kostky
  • stévie: dle chuti na doslazení

Jak připravit chia smoothie s příchutí kokosu a špenátu?

Příprava smoothie nápoje s příchutí kokosu a špenátu je velmi snadná. Chia semínka, nasekaný špenát a vanilkový proteinový prášek rozmixujte v kokosovém mléku. Také přidejte led a dle chuti stévii. A je hotovo. Užijte si svůj chutný drink naplno! Doplníte díky němu bílkoviny, vitamíny i minerály.

Recept 5.: Melounové smoothie s nízkým obsahem sacharidů

melounové smoothieMelounové smoothie vás dokonale osvěží hlavně v letních měsících. Dopřát si ho ale můžete kdykoliv během roku. Obsahuje jen velmi málo sacharidů, proto je vhodné i pro diabetiky.

Potřebné suroviny

Na 4 porce si připravte tyto ingredience:

  • červený meloun (chlazený a na kostičky pokrájený): 2 hrnky
  • limetka (šťáva z ní): 1 kus
  • stévie: 5 kapek na doslazení
  • sójové mléko: ½ hrnku
  • máta peprná: 5 až 10 lístků
  • led: 3 hrnky

Jak připravit melounové smoothie s nízkým obsahem sacharidů?

Meloun vložte do mixéru a zakápněte limetovou šťávou. Také přidejte stévii na doslazení, vlijte sójové mléko, vložte led, mátu a rozmělněte na homogenní pyré. Hotové smoothie popíjejte ihned po přípravě. Nezkonzumované množství uchovávejte v lednici. Dobrou chuť.

Recept 6.: Čokoládové smoothie s avokádem

čokoládové smoothieI diabetik si může v nápojích a pokrmech dopřát čokoládu či čokoládovou příchuť. Vyzkoušet si to ostatně můžete i díky tomuto jednoduchému receptu na čokoládové smoothie s avokádem, které je nízkosacharidové, veganské a bezlepkové.

Potřebné suroviny

Na dvě porce si obstarejte tyto ingredience:

  • zralé avokádo: ½ kusu
  • kakaový prášek: 3 lžíce
  • kokosové mléko: 1 hrnek
  • voda: ½ hrnku
  • limetová šťáva: 1 lžička
  • minerální sůl: 1 špetka
  • tekuté sladidlo stévie: 6 až 7 kapek
  • čerstvá máta: dle libosti na ozdobu

Jak připravit čokoládové smoothie s avokádem?

Do kuchyňského robotu vložte kousky vydlabaného a zralého avokáda, přidejte kakaový prášek, kokosové mléko, vodu, limetovou šťávu, špetku soli, stévii a rozmixujte na pyré. Hotové smoothie podávejte nejlépe vychlazené s mátou jako ozdobou. Dobrou chuť!

Recept 7.: Dýňové smoothie s obsahem kolagenu a proteiny

dýněDo smoothie nápojů můžete dle libosti zakomponovat i velmi prospěšné doplňky stravy. Tak jako v tomto případě Keto Kolagen v prášku. Když se snoubí s dýňovým kořením a mandlovým mlékem, získáte opravdovou dobrotu, která glykémii nijak nerozkolísá. Kromě jiného prospějete i své pokožce.

Potřebné suroviny

Na jeden koktejl si připravte:

  • led: 2 kostky
  • neslazené mandlové mléko: cca 225 mililitrů
  • mandlové máslo: 2 lžíce
  • Keto Kolagen s příchutí čokolády v prášku: 1 odměrka
  • koření na dýňový koláč: 1 špetka

Jak připravit dýňové smoothie s obsahem kolagenu a proteiny?

V mixéru promíchejte všechny výše uvedené suroviny. Podávejte buď na snídani anebo na svačinu jako výživný nápoj. Jedna porce vyjde na cca 335 kalorií.

Autor: Bc. Iveta Reinisch, foto: Pixabay

Zobrazit diskuzi
Diskuze k článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x