Pozitivní myšlení: Proč je důležité při léčbě diabetu a jak si ho udržet?

Pozitivní myšlení: Proč je důležité při léčbě diabetu a jak si ho udržet?
Zlým věcem uvěříme okamžitě. To jen ty dobré nám dělají problém. Skoro jako bychom nevěřili, že si štěstí opravdu zasloužíme. Zdroj: Pixabay

Srovnejte si věčného pesimistu a toho, kdo se na svět dívá s otevřenou myslí a vděčností. Jaké jsou vzorce chování, které mnozí opakují stále dokola? Proč mají myšlenky vliv na nemocné tělo? A proč si neumíme v zrcadle sami říct, že sami sebe milujeme?

Všude se o tom mluví, každý je v tom profík a vy pořád nevíte, jak na to? Udržet si pozitivní mysl i v těžkých časech není úkol snadný. To však ještě neznamená, že je nemožný. Když přijde diagnóza, život se hroutí. Cítíte možná zoufalost, smutek, vztek. Někteří duchovní myslitelé označují slovo „nemoc“ jako „nemám moc“. Důležité je tak převzít kontrolu nad svou hlavou. Pak můžete převzít kontrolu i nad svou cukrovkou.

Už Henry Ford tvrdil: „Pokud si myslíte, že něco dokážete, nebo že to nedokážete, v obou případech máte pravdu.“ Není lehké být tím, koho nic nezlomí. Proběhlo už mnoho výzkumů, jak velký vliv má pozitivní myšlení na boj s nemocí. Jedno je jisté. U těch, kteří se koukají na svět s úsměvem na tváři, je pravděpodobnější, že budou pečlivěji dodržovat zásady zdravého životního stylu, třeba právě při boji s diabetem. Sami v sobě totiž cítí větší naději do budoucnosti a vědomě o ni usilují.

Kontroverzní osoba podnikatele Ivana Jonáka znovu ožívá: Vinu za smrt manželky nikdy nepřiznal, sám skonal na komplikace spojené s cukrovkou

Zesnulý Jonák po sobě zanechal dcery Sylvii a Veroniku. Po dcerách také pojmenoval svůj slavný Discoland Sylvie a Bar Veronika. Od začátku ...

Pozitivní myšlení je dovednost

Naděje pro všechny pesimisty! Dá se to naučit. Naučte se rozpoznat, kdy se vám myšlenky vymknou z kontroly, a ukočírujte je zpátky tam, kde je chcete mít. Jaké jsou hlavní negativní vzorce, se kterými se lidé běžně setkávají a aplikují je ve svém životě? Možná se právě v jednom z následujících odstavců hravě poznáte.

Negativismus

V každé situaci si najdete něco, co vaši mysl naprosto rozhodí. Přemýšlíte negativisticky. Například jste s přáteli na skvělé večeři a už tam si představujete, jak nepříjemný rozhovor se šéfem vás zítra čeká. Zapomínáte také na to, co máte, a nejste vděční za maličkosti. Vidíte jen to, co ve vašem životě nefunguje. To, co naopak funguje bez problému, přehlížíte. Nepociťujete to jako důležité.

Převzetí viny

Někdo se na vás jen špatně podívá a vám to zkazí celý den. U každého předpokládáte, že vás pomlouvá nebo vám nevěří. Máte pocit, že se všichni okolo mají lépe a jen vám život pořádně naložil. Vinu si dáváte i za to, když se na vás ráno řidič autobusu zle podívá.

OGTT v těhotenství: Jak probíhá a co můžete očekávat?

Většina žen s těhotenskou cukrovkou má i tak normální těhotenství a porodí naprosto zdravé děti. S diabetem se mohou ženy plánující přírůstek ...

Předvídání katastrof

Můžete teď zažívat jeden obrovský úspěch za druhým a cítit štěstí. Místo toho čekáte, co se následně pokazí. Myslíte si, že když je vše v naprostém pořádku, přijde něco, co vás z té rovnováhy vykopne sto metrů daleko. Nežijete v přítomném okamžiku, neustále myslíte na budoucnost a vykreslujete si v hlavě scénáře toho, co vše by se mohlo pokazit.

Černobílé myšlení

Neumíte se na životní situace dívat z více perspektiv. Věci jsou pro vás buď dobré, nebo špatné. Neexistuje nic mezi tím. Nepřipouštíte si, že byste se mohli mít opravdu dobře. To je pro vás výsada těch, kteří „měli štěstí“. Někde uvnitř sebe máte pocit, že si to vlastně ani nezasloužíte.

Jak cvičit pozitivní myšlení

Zajímavé je, že negativní myšlení zvládáme na výbornou bez toho, aniž by nás to někdo učil. K pozitivnímu si však musíme trochu dopomoci. Je to přesně tak, jako v tom pořekadle: „Špatným věcem se věří líp.“

Usmívejte se

Najděte si každý den něco, co vám dá důvod k úsměvu. Zasmějte se od srdce, buďte ve společnosti lidí, se kterými je vám dobře. Smích léčí. Víte, že děti se smějí daleko více než dospělí? Navíc je smích často nakažlivý, a tak můžete někomu lehce zlepšit den. Existují dokonce studie, které prokázaly, že usměvaví lidé jsou pro druhé atraktivnější o více než 80 %. A to už se vyplatí, co myslíte?

Buďte vděční

Ať už si koupíte malý notýsek, kam si budete zapisovat své vděčnosti, nebo se na konci dne zamyslíte a v duchu si poděkujete za to, co jste ten den zvládli, jste na cestě k úspěchu. Vděčnost je totiž velmi silná emoce, která může obrátit vaše přemýšlení o 100 %. Neděste se, pokud vám to teď zní kýčovitě. Zkuste to.

Mějte se rádi

Pokud máte problém se sebeláskou, zamyslete se. Jak intenzivně chcete, aby vás miloval někdo přesně takového, jaký jste. A jak moc milujete sami sebe? Dokážete si stoupnout před zrcadlo a říct si do očí, že se máte rádi? Možná vám to teď zní lehce, ale zkuste to. Možná budete překvapení, jaká smršť emocí, ať už studu, trapnosti nebo podivna se ve vás vzbouří. Trénujte to do té doby, dokud to tak nebudete skutečně cítit.

Podporujte své silné stránky

Když budete znát sami sebe, snadněji uvěříte, že danou situaci zvládnete. Ať už jde o cukrovku nebo cokoliv jiného, vždy vězte, v čem jste dobří. Stejně tak se naučte znát své stránky, ve kterých silní nejste. Znát sám sebe je první předpoklad úspěchu. A nejen v léčbě diabetu, ale v celém životě. Umíte sami sebe ocenit za to, co se vám povedlo? Umíte si před zrcadlem říct, že se máte rádi? Zkuste to někdy. Je to těžší, než to vypadá.

Buďte bojovníkem

Pozitivní myšlenky mají vliv nejen na život celkově, ale i na průběh případného onemocnění. Pokud jste optimisté a vidíte sklenici spíš poloplnou nežli poloprázdnou, je to polovina úspěchu. Cukrovka je něco, s čím musíte pracovat celý život. Pokud se naučíte koukat na to jinýma očima, změní se i váš přístup. To, jak smýšlíte, z vás dělá bojovníka, nebo předem poraženého. Vyberte si moudře.

Zdroj: webmd.com, psychcentral.com, mayoclinic.org

437