Posilte svou paměť pravidelnou konzumací přírodních flavonoidů

Flavonoidy jsou zdraví prospěšné látky, které můžeme najít v ovoci, zelenině, bylinkách a zelených potravinách. Tyto látky pomáhají chránit naše buňky, posilují naši imunitu a působí jako prevence srdečních chorob. Nyní však vědci odhalili, že pravidelná konzumace potravin bohatých na flavonoidy navíc pomáhá snižovat riziko ztráty paměti, a to až o 20 %.

Posilte svou paměť pravidelnou konzumací přírodních flavonoidů

Vedoucí výzkumník, Walter Willett z Americké akademie neurologie, uvádí: „Stále přibývá důkazů o tom, že flavonoidy mají opravdu velkou sílu, kterou zabraňují tomu, aby se vám s přibývajícím věkem zhoršovalo myšlení a kognitivní schopnosti. Naše zjištění jsou tak ohromující, protože ukazují, že i malé změny v našem stravování mohou pomoci zabránit zhoršení kognitivních funkcí.“ Běžná porce jahod totiž obsahuje 180 miligramů flavonoidů a jediné jablko obsahuje asi 113 miligramů flavonoidů.

I drobná změna v jídelníčku se počítá

Obrázek: Shutterstock

Zmínění vědci zkoumali stravování téměř 50 000 žen a 28 000 mužů středního věku. Účastníci studie vyplnili celou řadu dotazníků o tom, jaká jídla konzumují a jak často jedí potraviny s vysokým obsahem flavonoidů. Dotazníky se také zaměřovaly na paměťové schopnosti účastníků, aby zjistily, zda tito účastníci vykazují známky kognitivní poruchy.

Výsledky ukazují, že účastníci, kteří měli ve svém jídelníčku okolo 600 miligramů flavonoidů, vykazovali méně známek kognitivní poruchy než ti, kteří běžně konzumovali okolo 150 miligramů flavonoidů. Z výsledků dále vyplývá, že při pravidelné konzumací určitých druhů koření a žlutého či oranžového ovoce a zeleniny s obsahem flavonoidů je člověk chráněn před ztrátou paměti o 38 % více. Při tomto výzkumu bylo dále zjištěno, že látky obsažené v ostružinách, třešních a borůvkách zmírňují kognitivní poruchu o 24 %.

Chraňte svou paměť dlouhodobě

„Účastníci, kteří postupně během studie dosáhly nejlepších výsledků, jedli každý den v průměru alespoň půl porce potravin jako jsou pomerančový džus, pomeranče, papriky, celer, grapefruity, grapefruitový džus, jablka a hrušky. Ačkoli je možné, že ke zlepšení kognitivních dovedností přispívají i jiné fytolátky, barevná strava bohatá na flavonoidy se zdá být dobrou volbou pro zlepšení zdraví mozku z dlouhodobého hlediska. Nikdy není pozdě začít, protože náš výzkum ukázal, že flavonoidy chrání paměť jak lidem, kteří je zahrnuli do svého jídelníčku už před 20 lety, tak těm, kteří je začali konzumovat teprve nedávno,“ dodává Walter Willett.

Zdroj: www.diabetes.uk

Zobrazit diskuzi
Diskuze k článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x