Podpořte hydrataci organismu letním ovocem! Na jaké vsadit při diabetu?

Podpořte hydrataci organismu letním ovocem! Na jaké vsadit při diabetu?
Konzumujte ovoce s nízkým glykemickým indexem, které podpoří zdraví vašeho těla a potěší mysl. Zdroj: Shutterstock

Léto si žádá osvěžující a lehký jídelníček. Do něho patří také všudypřítomné letní ovoce lahodné chuti. Toto roční období zkrátka skýtá mnoho dobrých zdrojů antioxidačních zázraků, které jsou velmi příznivé i pro stravování při diabetu! O kterých ovocných druzích je řeč?

Letní ovoce je v teplém období roku k dostání za příznivé ceny a pomůže dostat tělo do lepší formy. Lze jej zpracovat do chutných dezertů, které jsou pro diabetiky přátelské. Navíc se nemusíte bát, že z tohoto ovoce přiberete. Jeho mnohé výhody vás velmi mile překvapí.

Doplňte antioxidanty, jsou prospěšné pro snížení diabetického zánětu

Antioxidanty, látky, které snižují působení oxidačního stresu a jeho nepříznivý vliv na buňky těla, jsou prospěšné ke snížení zánětu. S ním bojují hlavně diabetici II. typu, u kterých je potřeba klást důraz hlavně na doplnění vitamínu C a E. Dalšími antioxidačními „bombami“ jsou také koenzym Q10, vitamín A, zinek, selen nebo kyselina linolová.

Obecně jsou ale antioxidanty doporučované k zachování krásné, zdravé pleti i vlasů a podpoře dobrých tělesných funkcí i u těch, kteří se s diabetem neléčí. Mnoho letního ovoce vhodného pro diabetiky je rovněž bohatým zdrojem vlákniny. Navíc je výborným potravinovým zdrojem pro zachování vyrovnané hydratace pleti i vlasů. Ovoce s antioxidačním potenciálem je často doporučováno jako prevence rozvoje diabetu II. stupně.

Zastavte čas s antioxidačními potravinami. Jaké si můžete dopřát při diabetu?

Antioxidační aktivita je vlastní mnoha druhům potravin, a to hlavně bobulovitému ovoci a kvalitním rostlinným olejům. Poskytuje ochranu buňkám a ...

Ovocná vláknina pomůže zlepšit střevní mikrobiom

Vláknina by měla být jedním ze základů vyváženého jídelníčku. Její dostatek podporuje dobrou činnost střevního traktu (snižuje výskyt zácpy) a má také další výhody, které jsou více než prospěšné diabetikům. Je například důležitá pro snížení rizika hyperglykémie, tedy podporuje lepší kontrolu krevního cukru. Dále funguje i jako prevence zvýšeného špatného cholesterolu v krvi a podporuje udržení zdravé váhy.

Vláknina je uváděná jako složka, která snižuje riziko vzniku rakoviny střev a dalších orgánů.

A jaké ovoce byste měli jíst, pokud se léčíte s diabetem a chcete doplnit tělu potřebnou vlákninu? Sáhněte po malinách, ostružinách, osvěžujícím a na antioxidanty bohatém granátovém jablku nebo po třešních. Výborným letním ovocem, přátelským k potřebám diabetiků, jsou také chutné a zdravé meruňky.

Mořské řasy jsou nabité nejen vitamíny! Jak mohou být prospěšné diabetikům?

Mořské řasy nemusíte brát jen jako potravinové doplňky, ale můžete je velmi dobře použít i v kuchyni. Zpestříte si tak svůj jídelníček. Navíc je ...

Jak si co nejlépe užít letní ovoce při diabetu?

Ovoce nemusí být strašákem diabetika. Některé druhy jsou naopak vítanou součástí zdravého a vyváženého jídelníčku, který pomáhá zachovat vyrovnané hladiny krevního cukru.

  • Osvěžte se lahodným smoothie z lesního ovoce (maliny, ostružiny, jahody), do kterého můžete přidat třeba okurku, matchu nebo listový špenát.

  • Zpracujte bobuloviny bohaté na vlákninu a antioxidanty do chutných nanuků, zmrzlin a sorbetů. Lze je výborně kombinovat s čaji matcha, rooibosem, zeleným čajem a chia semínky. Perfektní letní osvěžení pro diabetiky skýtají také citrusy. Všechny ingredience mají navíc vysoký antioxidační potenciál.

  • Udělejte si nepečený dort s malinami nebo ostružinami.

  • Okurky jsou výborné také pro přípravu domácí limonády, lze je skvěle kombinovat s malinami, mátou nebo citrusy. Chutnají skvěle s limetou i citrónem.

  • Dejte si vodní melouny. I když mají poměrně vysoký glykemický index, dodají tělu potřebnou hydrataci. Budete-li je jíst s mírou a rozumně je zakomponujete do celkového denního jídelníčku, poskytnete tělu potřebné antioxidanty, hlavně vitamíny C a A.

Zdroj: MyfooddataSciencedirect 

45385