Osm fit jednoduchých jídel na silvestrovskou oslavu i pro diabetiky

Osm fit jednoduchých jídel na silvestrovskou oslavu i pro diabetiky
Losos je skvělou volbou na silvestrovské pohoštění Zdroj: Pixabay

Pronásleduje vás řízek, bramborový salát a cukroví už i ve snech? Není divu, vždyť vánoční svátky jsou s hromadou toho všeho jídla velmi náročné. K tomu se samozřejmě přidává sledování pohádek s rodinou a s tím spojený nedostatek pohybu. A to si představte, že vás ještě čeká silvestr. Pojďte se podívat na to, jak na silvestrovské oslavě zazáříte s těmito jednoduchými fit recepty. 

Na žádné oslavě nemusíte nutně žvýkat jen syrovou zeleninu v domnění, že tak je to správně. Ono i takové chlebíčky nebo jednohubky se dají připravit ve fit verzi a věřte, že po vánočních svátcích i vaši hosté ocení odlehčenou verzi pohoštění. A pokud se vy sami chystáte na oslavu k někomu jinému, nebojte se jako pozornost přinést něco zdravějšího s sebou.

Příloha je základ

V našich končinách je zvyklostí připravovat jednohubky z tukového rohlíku a chlebíčky z veky – o tom, proč je to špatně, se asi nemusím dlouze rozepisovat. Jedná se zkrátka o potraviny, které vašemu tělu nedodají žádné živiny, a navíc nepěkně zamávají s vaší glykémií. Pokud právě teď vybíráte pečivo na silvestrovskou oslavu, volte ideálně to celozrnné. Pomazánky se budou skvěle hodit ke kváskovému chlebu, který můžete zakápnout olivovým olejem, osolit a zapéct na deset minut v troubě.

Samozřejmě není na škodu použít i celozrnný rohlík nebo kukuřičné nachos, kterými si pomazánky budete pěkně nabírat. Stejně budou fungovat i zeleninové hranolky, které jsou vlastně tou nejzdravější variantou vůbec – použít můžete hranolky z mrkve, okurky nebo papriky.

Fakt: Při silvestrovské oslavě si dejte pozor na alkohol, který zvyšuje glykémii, ale zároveň je i velmi kaloricky náročný.

Osm fit receptů

Na začátek je důležité říct, že byste měli přemýšlet nad každou jednohubkou stejně tak, jako když si skládáte talíř s hlavním jídlem. Tedy každé takové sousto by mělo obsahovat především bílkoviny, sacharidy, tuky a vlákninu.

Tip: Pomazánky nemusí být na sto procent podle receptu. Chutě si samozřejmě dolaďte sami podle sebe.

Avokádová pomazánka

  • zralé avokádo
  • vanička polotučného tvarohu
  • malá cibule nebo šalotka
  • stroužek česneku
  • sůl, chilli

Zralé avokádo rozmačkejte vidličkou, přidejte tvaroh, najemno nasekanou cibulku, prolisujte česnek a ochuťte podle své chuti. Na závěr můžete přidat špetku chilli. Avokádová pomazánka se bude skvěle hodit k nachos nebo k zeleninovým hranolkům.

    Cizrnová pomazánka

    • cizrna ve slaném nálevu
    • olivový olej
    • citronová šťáva
    • koriandr
    • sůl

    Tato pomazánka je variací na středovýchodní humus. Cizrnu z nálevu slijte, dejte do mixéru a přidejte lžíci olivového oleje. Dochuťte solí, pepřem a citronovou šťávou. Nakonec přidejte nasekaný koriandr. Skvěle si bude rozumět s nachos a zeleninovými hranolky.

    Nehty jako okno k vašemu zdraví. Prozradí vášnivého kuřáka i dlouholetého vegetariána

    Nehty mohou být zdánlivě silné, ale zároveň velmi křehké. Každý den je vystavujeme povětrnostním podmínkám, mechanické zátěži i stresu. Jejich ...

    Tuňáková pomazánka

    • tuňák ve vlastní šťávě
    • olivový olej
    • vanička tvarohu nebo žervé
    • jarní cibulka nebo šalotka
    • hořčice
    • sůl, pepř

    Tuňák je jedno z nejlepších jídel na váš silvestrovský stůl, a to především proto, že neobsahuje žádný tuk, zato disponuje poměrně velkým množství bílkovin. Dejte si pomazánku na opečený chlebík, přidejte natvrdo uvařené vejce a posypte zelenou částí z jarní cibulky, která vám zbyla.

    Vajíčková pomazánka

    • 4 vejce
    • plnotučná hořčice
    • vanička polotučného tvarohu nebo žervé
    • jarní cibulka

    Vařené vejce nastrouhejte nahrubo, přidejte hořčici, tvaroh nebo žervé a nakrájenou cibuli. Můžete přidat i nastrouhaný tvrdý sýr (max. 30 % v sušině). Skvělá bude tato pomazánka na celozrnném chlebu s kyselou okurkou.

    Lososové jednohubky

    • uzený losos
    • krémový sýr
    • kopr

      Losos je další skvělou potravinou, kterou můžete použít. Obsahuje sice poměrně hodně tuků, ale zato i značnou část bílkovin. Na pečivo namažte krémový sýr, položte lososa a posypte koprem.

      Šunkové jednohubky

      • krémový sýr
      • šunka s obsahem masa min. 90 %
      • křen
      • zakysaná smetana

        Takové obyčejně neobyčejné jednohubky, které každý zná. Na pečivo namažte krémový sýr, který jste smíchali s křenem. Přidejte šunku a pomocí cukrářského sáčku ozdobte vršek zakysanou smetnou, která pomůže zjemnit chuť křenu.

        Caprese jednohubky

        • mini mozzarella
        • cherry rajčátka
        • balzamikový ocet
        • olivový olej
        • lístky bazalky

        Tyto jednohubky budou chtít trochu zručnosti, ale výsledek stojí za to. Rozkrojte rajčátka, na párátko napíchněte spodek z rajčete, mini mozzarellu, vršek z rajčete, a nakonec lístek bazalky. Až budete mít všechny mini mozzarelly udělané, dejte je dohromady, osolte, zakápněte olivovým olejem a balzamikovým octem.

        Řepné jednohubky

        • vařená řepa
        • žervé
        • balkánský sýr
        • polníčkový salát

        Řepa je skvělou zemitou zeleninou, která svými vlastnostmi dokáže dokonce i regulovat krevní cukr. Úplně na začátek si balkánský sýr a řepu nakrájejte na stejné kostky nebo plátky. Poté namažte na pečivo žervé, přidejte kostičku vařené řepy, kostičku balkánského sýra, a nakonec ozdobte polníčkem.

        Dobrou chuť.

        Zdroje: recepty autorky, dancahajkova.com, bajolafit.cz

        8861

        Diskuze k článku