Lněný závin

Při diabetu bychom se měli snažit u dezertů a moučníků omezit co nejvíce pšeničnou mouku, ale také řepný či třtinový cukr. Nebojte se experimentovat a měnit zažité představy o pečení.

Lněný závin

celkem: 20 porcí

1 porce: 231 kcal, tuky: 22,5 g, sacharidy: 5 g, bílkoviny: 4 g

Suroviny:

Na tmavou vrstvu potřebujete: 150 g lněného semínka, 240 g strouhaného kokosu, 4-6 lžic javorového sirupu, 6 polévkových lžic silnější uvařené kávy, 1 polévkovou lžíci kakaa

Na kokosovou vrstvu: 400 g strouhaného kokosu, 4-6 lžic javorového sirupu

Postup:

  • V mixéru umixujte všechny přísady na přípravu tmavého těsta, to znamená len, kokos, javorový sirup, kakao a kávu. Z těsta utvořte bochánek a nechte v lednici chvíli odpočinout.
  • Připravte si kokosovou vrstvu: umixujte společně kokos a javorový sirup. Výsledná hmota musí držet při sobě. Pokud je kokos sušší, přidejte trošku kokosového oleje.
  • Jakmile máte připravenou kokosovou vrstvu, vyndejte z lednice odležený lněný bochánek, rozválejte jej, potřete kokosovou vrstvou a zaviňte. Pomoci si můžete také tak, že těsto rozválíte na mikroténovou fólii, následně jej potřete kokosovou náplní a pomocí fólie opatrně zavinete.

Mgr. Zuzana Švédová, DiS.

Zobrazit diskuzi
Diskuze k článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x