Jarní test chůze: Jak jste na tom s fyzičkou po zimě?

Cítíte-li se po zimě bez energie a fyzičky, je ten správný čas vyrazit ven a nechat se trochu "nabít" na sluníčku. Společnost STOB vyhlásila na tento týden výzvu "Hýbu se na čerstvém vzduchu" a připravila následující test chůze.

Jarní test chůze: Jak jste na tom s fyzičkou po zimě?

Zjistěte si pomocí jednoduchého testu, jaká je vaše kondice:

1. Vyměřte si přibližně 1 600 m na hladké rovné cestě. Trasu si můžete odkrokovat, změřit pomocí GPS, tachometru na kole, mobilní aplikace, případně využijte ovál na atletickém stadionu. Jeden okruh měří standardně 400 m. Jděte po vnitřní dráze.

2. Zahřejte se několika minutami chůze, protáhněte se.

3. Začněte měřit čas. V úvodu 1600metrové tratě jděte chůzí ve středním tempu, rovnoměrně, abyste cítili námahu. Až se budete blížit ke konci 1600metrové tratě, zrychlete a dokončete úsek co nejrychlejší chůzí, zaznamenejte si svůj čas. Po absolvování testu byste měli být zadýchaní.

4. Zklidněte se několika minutami pomalé chůze. Svůj výkon můžete porovnat s časy uvedenými v tabulce a zařadit se do kategorie.

Test můžete provádět opakovaně a porovnávat tak svoji zvyšující se kondici, výsledky mohou být viditelné již po několika týdnech pravidelné chůze. K testování použijte tu samou trasu. Za 4-6 týdnů by se váš čas na trati měl snížit o 10 % výchozí hodnoty. Například pokud trať ujdete za 20 minut, zlepšení je významné, pokud se váš čas zkrátí na 18 minut.

Chodecké kategorie na základě výsledků testu na 1600 m

Zkoušeli jste test už loni? Pokud ano, zapátrejte po výsledcích a porovnejte, jak jste se zlepšili!

Vydejte se s námi na virtuální pouť do Santiaga!

Ku příležisti Evropského dne obezity (18. 5. 2019) vyhlašujeme společnou virtuální Svatojakubskou cestu. Choďte, co nejvíce to půjde, a zaznamenávejte průběžně své nachozené kilometry do počítadla pohybu zde STOBklubu (najdete v záložce Moje stránka). Vyrážíme již 1. 4. a končíme 19. 5. 2019, kam se nám podaří společně dojít?

Možná to nemusí být na první pohled zřejmé, ale pravidelná každodenní chůze může mít mnohem vyšší efekt než trávit čas ve fitcentrech, kam si v nejhorším případě dojedeme autem, 10 minut chodíme na pásu, zvedneme činku a jdeme domů s pocitem, že jsme pro své zdraví udělali maximum.

Pojďme si připomenout, jaká pozitiva nám pravidelný pohyb přináší:

  • zlepšuje činnost srdce a cévního systému,
  • snižuje hodnoty krevního tlaku,
  • prohlubuje dýchání,
  • posiluje kosti, brání rozvoji osteoporózy,
  • přispívá k udržení páteře a kloubů ve funkční zdatnosti,
  • zlepšuje metabolismus tuků – zvyšuje „hodný“ HDL cholesterol, snižuje hodnoty celkového cholesterolu,
  • zlepšuje metabolismus cukrů – snižuje riziko vzniku cukrovky II. typu,
  • zvyšuje citlivost inzulinových receptorů ve svalech.

Zdroj: STOB CZ s.r.o.

 


Zapojte se do Výzvy 52

Tento článek je součástí projektu Výzva 52 společnosti STOB. Pokud vás zajímají další podobné informace, zapojte se do projektu na stránkách www.stoblkub.cz také. Je to zdarma. Na každý týden je připravena jedna malá výzva, které se můžete zúčastnit a po celý rok tak postupně měnit své životní návyky k lepšímu. A protože jen příjemné změny mají šanci být trvalé, jsou jednotlivé výzvy postavené tak, aby vás bavily. Obsahují motivační videa, blogy, soutěže o ceny a hlavně nespočet zajímavých populárních témat a mýtů, o kterých zjistíte pravdu.

Zobrazit diskuzi
Diskuze k článku

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na