Infekce v těle může zpomalit hubnutí! Jaká existují řešení?

Infekce v těle může zpomalit hubnutí! Jaká existují řešení?
Pokud vás trápí kila navíc, zaměřte se mimo jiné na vyřešení zánětu v těle. Může brzdit hubnutí. Zdroj: Shutterstock

Snažíte se shodit nějaký ten kilogram váhy navíc a nejde vám to? Jednou z příčin bývá přetrvávající infekce v těle. Tento problém může trápit kohokoliv, nejen diabetiky. Víte, jaké kroky udělat ke změně? Je to jednodušší, než by se mohlo na první pohled zdát!

Už jste někdy slyšeli větu: “Jste to, co jíte.”? Tento výrok platí i vzhledem k tématu, které probíráme. Infekce v těle totiž může s jídelníčkem souviset velmi úzce. Proč? A co všechno pro sebe v tomto ohledu můžete udělat?

Co může za infekci v těle?

Infekci v těle mohou způsobit viry, bakterie nebo plísně. Ale také některé chemikálie nebo radiace. Stále častěji je v souvislosti se vznikem zánětlivých ložisek v těle jmenovaná také nezdravá strava, založená na bílé mouce a cukru, polotovarech (masné výrobky) a jídlech připravených pro rychlý ohřev. Typicky česká kuchyně, plná prázdných kalorií a velkého množství sacharidů, je pro infekci vyloženě živnou půdou.

Zaměřit se na to, co jíte, je dobré hned z několika důvodů. Přenastavení typicky českého jídelníčku může pomoci objevit nové chutě a vůně. Obzvlášť diabetici si mohou opravdu znamenitě pochutnat třeba na lehčí středomořské stravě.

Jakým potravinám se vyhnout?

Nedaří-li se vám zhubnout, zamyslete se nad tím, co jíte, a zkuste obměnit jídelníček tak, abyste jedli protizánětlivé potraviny. Pokud začnete více přemýšlet o svém jídelníčku, uvidíte, že se vaše snaha opravdu vyplatí a snížení rizika vzniku zánětu podpoří také ztrátu několika nechtěných kil. Kterým potravinám byste se měli vyhnout, pokud chcete snížit riziko infekce v těle?

  • Nejezte těstoviny, bílou rýži a pečivo z bílé mouky.
  • Snižte spotřebu, nebo úplně vynechejte nezakysané mléčné výrobky.
  • Vyřaďte rafinovaný cukr.
  • Vyhněte se smaženému jídlu, včetně oblíbených hranolků. Pokud už je chcete jíst, upečte si je v troubě.
  • Dávejte pozor na vyvážený poměr omega-3 a omega-6 mastných kyselin v jídelníčku. Převažující zastoupení omega-6 mastných kyselin a nedostatek jejich kolegů může zvýšit projevy zánětu v těle.
  • Jezte více antioxidačních potravin.

Malinový keton jako kosmetický pomocník i krotitel cukrovky. Jaký příslib mají vědci pro diabetiky?

Výrobci potravin používají malinový keton jako ochucovadlo a parfemační složku. Stejně tak je oblíbený v kosmetickém průmyslu i ve farmacii jako ...

Které potravinové doplňky zatočí s infekcí a podpoří hubnutí?

Přemýšlejte o zařazení potravinových doplňků, které pomohou zredukovat projevy infekce v těle. Některé důležité prvky snižující záněty totiž váš organismus není sám o sobě schopný vyrobit. A co se týče zdrojů z potravy, je někdy poměrně těžké z ní získat potřebnou denní dávku určitého prvku k tomu, abyste účinně bojovali se zdravotními neduhy.

Vhodně zvolené potravinové doplňky pomohou zlepšit účinky protizánětlivé stravy.

Výborným podpůrným prostředkem pro boj s infekcí je zelený čaj, který seženete také ve formě potravinového doplňku. Vhodný pak bude třeba i čaj rooibos. Ten neobsahuje kofein, proto je vhodný také v těhotenství, u malých dětí a u lidí, kteří mají s touto složkou nějaké problémy. Chcete-li sáhnout po opravdu účinných potravinových doplňcích pro eliminaci zánětu, určitě nezapomeňte na kurkumin, zázvor, vitamín D nebo spirulinu. Nejen, že podpoří snížení infekce, ale zároveň nakopnou vaši imunitu. Kurkumin a zázvor fungují navíc jako zahřívače a podpoří spalování tělesného tuku.

Jak je to s infekcí při diabetu?

Infekce může být pro diabetika hrozbou na více frontách. Kromě toho, že blokuje hubnutí, zvyšuje také riziko inzulínové rezistence u diabetiků II. typu. Snížení projevů infekce v těle je důležité u diabetiků hned z několika důvodů. Chronický zánět totiž může vést k projevům dalších nepříjemných potíží včetně:

Už jste ochutnali amlu neboli indický angrešt? Tohle exotické ovoce uchvátí hlavně diabetiky!

Bobule amly jsou bohaté na antioxidanty, vitamíny, aminokyseliny, minerály, polyfenoly a vlákninu. Zařazení tohoto super ovoce do jídelníčku v ...

Obměna jídelníčku v praxi

Změna jídelníčku je výzvou k objevování nových chutí a vůní. Experimenty s protizánětlivým kořením, zeleninou nebo neloupanou rýží mohou vytvořit základ opravdu chutné a zdravé stravy. Po čem sáhnout, abyste snížili zánětlivé reakce v organismu a zároveň podpořili snahu o zhubnutí?

  • Dejte si do pořádku střevní mikroflóru pomocí zakysaných mléčných produktů nebo kvašené zeleniny.

  • Jezte potraviny bohaté na antioxidanty (rajčata, meruňky, špenát nebo mangold a další zelenou listovou zeleninu), bobuloviny (maliny, ostružiny, borůvky, brusinky a další).

  • Postarejte se o vyvážený poměr omega-3 a omega-6 mastných kyselin pomocí rostlinných olejů. Olivový olej nebo kokosový olej jsou výbornými potravinami pro snížení zánětu v těle.

  • Používejte zahřívací koření, které podpoří termogenezi (zvýší tělesné teplo, které vede k lepšímu spalování tuků), jako zázvor, hřebíček, skořice (pozor na alergie), kurkuma, oregano, majoránka, šalvěj a další.

Zdroj: Sciencedirect, Ncbi.nlm.nih, Sciencedaily

3594

Diskuze k článku