Ideální svačina pro diabetika 6x jinak

Ideální svačina pro diabetika 6x jinak

Aby si diabetik udržel stabilní hladinu cukru, měl by se kromě užívání léků i pravidelně stravovat. Ideální bude, když jídlo rozdělí do pěti až šesti porcí za den. Více než vhodná je tedy u člověka s cukrovkou svačina dopolední a odpolední. Jakou ale vybrat, abyste udrželi glykémii v normě?

Představujeme vám šest jednoduchých receptů, díky kterým si připravíte chutné a nízkokalorické svačiny do školy i do práce. Vaše cukrovka tak zůstane kompenzovaná, tudíž neriskujete hypoglykémii ani hyperglykémii.

Svačina pro diabetika 6x jinak: Vegetariánské mini tortilly

Jako první se nabízí vegetariánské mini tortilly, které dokonale zasytí na celé odpoledne. Do večeře tedy udržíte svou glykémii stabilní.

Potřebné suroviny na vegetariánské mini tortilly

  • čerstvý baby špenát (nasekaný): 1 šálek
  • červená cibule (jemně nakrájená): 2 lžíce
  • sladká červená paprika (čerstvá, jemně nasekaná): 2 lžíce
  • jalapeňo paprička (očištěná od semínka a nasekaná): 1 kus
  • řepkový olej: 1 lžíce
  • mražená kukuřice: 1/3 šálku
  • černé konzervované fazole (okapané): ¼ šálku
  • sůl: dle chuti
  • kajenský pepř: dle chuti
  • mletý kmín: dle chuti
  • tvrdý sýr se sníženým obsahem tuku: ¾ šálku
  • smetanový sýr se sníženým obsahem tuku: cca 120 gramů
  • mini tortilly: dle počtu strávníků (cca 6 až 12 ks)

Jak připravit vegetariánské mini tortilly?

K ruce si vezměte pánev wok a v ní rozpalte řepkový olej. Na tuku pak restujte pokrájenou červenou cibuli, jalapeňo papričku, červenou sladkou papriku a také baby špenát. Až zelenina změkne, přidejte i mraženou kukuřici, černé fazole a pečlivě promíchejte. Nakonec směs odstavte z plotny a vložte do ní strouhaný tvrdý sýr i smetanový sýr. Vše propojte lžící a nechte rozpustit. Nyní plňte každou mini tortillu asi dvěma lžičkami náplně a dobře zarolujte ze všech stran. Rolky pak vyskládejte na plech vymazaný olejem a zapékejte v předehřáté troubě dozlatova asi 8 až 10 minut. Podávejte buď samotné anebo se zeleninovou salsou. Tato svačina zachutná nejen diabetikům! Dobrou chuť!

Svačina pro diabetika 6x jinak: Cizrnová pomazánka s česnekem

Luštěniny jsou pro diabetiky vhodné, proto se nyní můžete inspirovat lahodnou cizrnovou pomazánkou s česnekem. Namazat ji můžete na oblíbené celozrnné pečivo a doplnit o čerstvou zeleninu. Tato svačina dodá energii na dlouhé hodiny (někomu však nemusí vyhovovat česnek, ten tedy můžete dle libosti vynechat).

Potřebné suroviny na cizrnovou pomazánku s česnekem

  • nakládaná a scezená cizrna: cca 420 gramů
  • olivový olej: ½ šálku
  • čerstvá petrželka (jemně nasekaná): 2 lžíce
  • citronová šťáva: 1 lžíce
  • jarní cibulka (pokrájená): 1 kus
  • česnekový stroužek: 1 až 2 kusy
  • sůl: ¼ lžičky nebo dle chuti

Jak připravit cizrnovou pomazánku s česnekem?

Do kuchyňského robotu vsypte scezenou nakládanou cizrnu a rozmělněte ji společně s olivovým olejem, čerstvou petrželkou, citronovou šťávou, jarní cibulkou, lisovaným česnekovým stroužkem a solí. Tak získáte homogenní pomazánku, kterou nechte ideálně před konzumací vychladit v lednici. Pak si na ní pochutnejte třeba s pita chipsy a grilovanou zeleninou. A malá rada na závěr: Pokud nemáte po ruce cizrnu, lze ji nahradit i nakládanými fazolemi.

Svačina pro diabetika 6x jinak: Pikantní okurkový salát

Zeleninové saláty jsou perfektní volbou na svačinu pro diabetika. Doplní vitamíny, zasytí a nerozhodí glykémii. Jeden takový osvěžující salát s pikantním nádechem vám nyní představíme. Inspirujte se!

Potřebné suroviny na pikantní okurkový salát

  • salátová okurka (loupaná a na kostičky pokrájená): 2 hrnky
  • zralá rajčata (na kostičky pokrájená): ½ hrnku
  • čerstvá a jemně pokrájená červená cibule (lze vynechat): ¼ hrnku
  • čerstvá a jemně sekaná petrželka: 2 lžíce
  • jalapeňo paprička (očištěná a nasekaná): 1 kus
  • čerstvý a jemně nasekaný koriandr: 4 a ½ lžičky
  • lisovaný česnekový stroužek: 1 kus
  • zakysaná smetana se sníženým obsahem tuku: ¼ hrnku
  • citronová šťáva: 1 a ½ lžičky
  • limetová šťáva: 1 a ½ lžičky
  • mletý kmín: ¼ lžičky
  • sůl: ¼ lžičky anebo dle chuti

Jak připravit pikantní okurkový salát?

Ve velké míse smíchejte pokrájenou salátovou okurku spolu s rajčaty, červenou cibulí, nasekanou petrželkou, jalapeňo papričkou, koriandrem a s lisovaným česnekem. Vše zakápněte zakysanou smetanou se snížený obsahem tuku, dochuťte šťávou z citronu, limetky a zasypte kmínem i solí. Důkladně promíchejte a před konzumací vychlaďte v lednici. Podávejte samotné anebo s celozrnným pečivem. Pokud preferujete jemnější příchutě, lze vynechat jalapeňo papričku a ostatně i červenou cibuli. Přejeme dobrou chuť.

Svačina pro diabetika 6x jinak: Kuřecí salát s kukuřicí a koriandrem

Drůbeží maso si mohou v přiměřeném množství diabetici bez obav dopřávat. Vyzkoušejte tedy skvělý salát z kuřecího masa, který obsahuje taktéž kukuřici a koriandr. Pochutnat si na něm můžete třeba s tortilla chipsy. Avšak směs lze navrstvit i do celozrnných tortill a vytvořit jakési wrapy.

Potřebné suroviny na kuřecí salát s kukuřicí a koriandrem

  • čerstvá kuřecí prsa: cca 450 gramů
  • mleté chilli: 2 lžičky
  • limetová šťáva: 2 lžíce
  • mražená kukuřice (povolená): 1 a ½ šálku
  • hotová Chunky salsa: 1 a ½ šálku
  • strouhaný čedar s nízkým obsahem tuku: 1 a ½ šálku
  • čerstvá sladká paprika (červená, jemně pokrájená): 1 kus
  • jarní cibulka/zelená nať (pokrájená na tenké plátky): 4 kusy
  • čerstvý koriandr (jemně nasekaný): dle chuti

Jak připravit kuřecí salát s kukuřicí a koriandrem?

Začněte tím, že si umístíte kuřecí prsa do pomalého hrnce, pokropíte limetovou šťávou, posypete chilli kořením a dusíte do změknutí potřebnou dobu. Uvařené kuřecí následně vyjměte z hrnce, rozdělte na menší kousky vidličkou a umístěte do hluboké pánve spolu s Chunky salsou a kukuřicí. Vše duste pod poklicí asi půl hodiny. Nakonec do směsi vsypte i jarní cibulku, koriandr, sladkou papriku a pečlivě promíchejte. Kuřecí salát konzumujte dle libosti s tortilla chipsy anebo i s oblíbeným pečivem.

Svačina pro diabetika 6x jinak: Kokosový chia pudink pro děti

Dítě s cukrovkou si na svačinu rádo dopřeje něco zdravého a sladkého. Co takhle připravit své ratolesti kokosový chia pudink? Je nízkokalorický a přesto moc dobrý!

Potřebné ingredience na kokosový chia pudink

Na cca dvě porce si připravte:

  • kokosové mléko (light): cca 200 mililitrů
  • chia semínka: ¼ hrnku
  • přírodní sladidlo ze stévie: dle chuti
  • mandarinka bez pecek: 1 kus
  • kiwi: 1 kus
  • strouhaný neslazený kokos: dle chuti

Jak připravit kokosový chia pudink?

Do středně velké misky vlijte kokosové mléko a oslaďte jej dle libosti stévií. Také vsypte chia semínka, promíchejte a vše dejte přikryté do lednice na 24 hodin. Další den si k ruce vezměte plastové uzavíratelné misky a začněte vrstvit chia pudink, pak plátky kiwi, dílky mandarinek a takto vrstvy střídejte, dokud nezaplníte celou nádobu. Povrch svačinky můžete zasypat strouhaným neslazeným kokosem. Děti si na této zdravé dobrotě moc rádi pochutnají jak dopoledne, tak i odpoledne.

Svačina pro diabetika 6x jinak: Smoothie z mandlového mléka

A na samý závěr se vám představí vydatné smoothie z mandlového mléka, které bude chutnat na svačinu malým i dospělým diabetikům.

Potřebné suroviny na smoothie z mandlového mléka

Na cca dvě porce si připravte:

  • neslazené mandlové mléko: 1 hrnek
  • med či jiné vhodné přírodní sladidlo: 1 lžíce anebo dle chuti
  • kokosový olej: 1 lžička
  • mražené maliny: ½ hrnku
  • mražené ostružiny: ½ hrnku
  • čerstvý špenát: 1 hrst
  • šťáva: z ½ ks citronu

Jak připravit smoothie z mandlového mléka?

Do mixéru vlijte mandlové mléko a rozmixujte jej s vybraným přírodním sladidlem, mraženým bobulovým ovocem, přidejte i špenát, citronovou šťávu, kokosový olej a před podáváním nechte v lednici vychladit. Smoothie vás dokonale zasytí na celé dopoledne o odpoledne. Dle preferencí lze měnit i druh ovoce.

 

675

Zdroj fotografie: Shutterstock, není-li uvedeno

Zdroj informací: archivní číslo časopisu DIAstyl, není-li uveden jiný