I diabetik může mlsat vánoční perníčky. Připravte si je v různých DIA variacích

Bez voňavých perníčků si málokdo dovede představit Vánoce. Tohle skvělé cukroví však není zapovězené ani diabetikům. Mlsat jej mohou stejně tak, pokud si připraví odlehčenou DIA variaci bez cukru a bílé mouky.

I diabetik může mlsat vánoční perníčky. Připravte si je v různých DIA variacích
Zdroj: Shutterstock

Poradíme vám, jak si upéct ty nejbáječnější DIA vánoční perníčky. Jejich příprava zaručeně navodí správnou předsváteční náladu. Vždyť už tu máme adventní čas, během kterého se připravujeme na dny odpočinku, klidu a rodinných setkání.

Recept 1.: Nízkosacharidové perníčky z mandlové mouky

Jako první se vám představují nízkosacharidové perníčky z mandlové mouky, které obsahují voňavé koření typické pro Vánoce. Kdo by odolal štiplavé skořici a aromatickému hřebíčku?

Potřebné ingredience na cca 24 perníčků:

  • jemná mandlová mouka: 2 a ¼ hrnku
  • mletý a sušený zázvor: 1 a ½ lžičky
  • mletá skořice: 1 lžíce
  • mletý hřebíček: ¼ lžičky
  • mletý muškátový oříšek: ¼ lžičky
  • kypřící prášek do pečiva: ½ lžičky
  • sůl: 1/8 lžičky
  • Erythritol nebo jiné umělé sladidlo: ½ šálku
  • změklé máslo: 3 lžíce
  • velké vajíčko: 1 kus
  • vanilkový extrakt: 1 lžička

Jak připravit nízkosacharidové perníčky z mandlové mouky?

Do středně velké mísy vsypte mandlovou mouku, mletou skořici, mletý zázvor, hřebíček, muškátový oříšek a kypřící prášek do pečiva. Vše řádně promíchejte. Do jiné větší mísy vložte měkké máslo a vyšlehejte jej s preferovaným umělým sladidlem do nadýchané pěny. V dalším kroku rozklepněte do máslové směsi vajíčko a přidejte vanilkový extrakt spolu se sypkou směsí s mandlovou moukou. Vypracujte nelepivé hladké těsto. Z něj vytvarujte kouli, zabalte do potravinové fólie a dejte chladit do lednice na půl hodiny. Mezitím si předehřejte troubu na 170 až 180 °C.

Po třiceti minutách vyjměte těsto z chladničky, položte mezi dva archy pečícího papíru a vyválejte plát silný asi 0,6 cm. Poté vykrajujte perníčky různých tvarů a položte na plech vystlaný pečícím papírem. Pečte v troubě dozlatova (cca 10 až 15 minut). Perníčky uchovávejte v uzavíratelné krabici.

Recept 2.: Kakaové perníčky z pohankové mouky

Pokud dáváte přednost voňavým perníčkům s příchutí kakaa, máme pro vás jeden snadný DIA recept. Naleznete v něm zdravou pohankovou mouku a třeba i přírodní kokosový cukr.

Potřebné ingredience na cca 30 perníčků:

  • změklé máslo: 240 gramů
  • přírodní kokosový cukr: 80 gramů (lze nahradit sladidlem)
  • vanilkový extrakt: 1 lžička
  • sůl: 1 špetka
  • hladká pohanková mouka: 240 gramů
  • neslazený kakaový prášek: 60 gramů
  • prášek do pečiva: ½ lžičky
  • mletá skořice: 1 lžička

Jak připravit kakaové perníčky z pohankové mouky?

Do kuchyňského robotu vložte měkké máslo, kokosový cukr, vanilkový extrakt, sůl a šlehejte do nadýchané pěny asi pět až osm minut. V samostatné misce pak smíchejte sypké suroviny jako kakaový prášek, pohankovou mouku, skořici a kypřící prášek do pečiva. Sypkou směs následně vsypte k máslovému krému a propojte do homogenního těsta. To nakonec zabalte do potravinové fólie a dejte na dvě až čtyři hodiny do lednice. Dále si předehřejte troubu na 160 °C.

Chlazené těsto následně vyjměte a vyválejte mezi dvěma archy pečícího papíru v plát půl centimetru silný. Z těsta vykrajujte požadované tvary perníčků a jednotlivé kousky vyskládejte na plech s pergamenem. Vše pečte dozlatova asi 20 minut. Vychladlé perníčky můžete dozdobit rozpuštěnou DIA čokoládou (např. slazenou stévií). Uchovávejte v uzavíratelné krabici.

Rada na závěr: Jak podpořit měknutí perníčků?

Máte pocit, že jsou vaše vánoční perníčky příliš tvrdé? Pak můžeme použít několik osvědčených metod, díky kterým se dokonale zvláční. Do krabice s cukrovím lze vložit (přes noc) kousek chleba nebo půlku neloupaného jablka. Těsto tak natáhne vlhkost a lépe změkne. Rychlejší možností je také to, že vložíte talíř s několika perníčky, určenými k okamžité konzumaci, do mikrovlnné trouby spolu s šálkem vody a zahřejete po dobu zhruba 10 až 15 vteřin.

Autor: Bc. Iveta Reinisch, foto: Pixabay

Zdroj: Wholesome Yum, The Healthy Chef, eHow