Hodina pohybu pro delší život

Riziko předčasného úmrtí, které je spojené se sedavým způsobem života, ohrožuje stále více lidí. U mnoha profesí se bohužel celodennímu vysedávání v kanceláři nelze vyhnout. Co s tím? Vědci z norské School of Sports Sciences a Univerzity v Cambridge nabízejí řešení.

Hodina pohybu pro delší život

Stačí jedna hodina fyzické aktivity každý den a riziko předčasného úmrtí se sníží. Počítá se přitom i procházka během obědové pauzy, cesta do práce na kole apod. „Zjistili jsme, že lidé, kteří prosedí osm hodin denně, ale jsou současně fyzicky aktivní, mají nižší riziko předčasného úmrtí než lidé, kteří sice stráví v sedě méně času, ale žádný pohyb nemají,“ říká vedoucí výzkumu Ulf Ekelund a dodává: „Zajímavé je také zjištění, že zvýšené riziko se týká i lidí, kteří sledují televizi více než 3 hodiny denně a přitom nejsou žádní velcí sportovci. Vědci ale přiznávají, že svou roli v těchto výsledcích hraje i zažitý zlozvyk – zpestřovat si televizní program nejrůznějšími pochutinami.

Diskuze k článku

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na