Pozitivní účinky nízkosacharidové diety potvrzeny

Podle dánských vědců pomáhá změna ve skladbě jídelníčku výrazně zlepšit hladinu glukózy v krvi. Místo přílohy obsahující výrazné množství sacharidů jako například brambory či těstoviny by bylo daleko vhodnější zařadit do jídelníčku více bílkovin, tedy například zvýšit konzumaci masa či vajec.

Pozitivní účinky nízkosacharidové diety potvrzeny

Na základě výsledků této studie bylo potvrzeno, že nízká konzumace uhlohydrátů přináší zlepšení zdravotního stavu zejména u lidí s diabetem 2. typu. Výzkumu vedeného dánskými vědci z kodaňské univerzity se zúčastnilo 16 osob s diabetem 2. typu ve věku od 43 do 70 let. Zatímco jedna skupina dobrovolníků se stravovala jídlem s vyšším obsahem sacharidů, druhá skupina zvýšila příjem bílkovin. Bylo zjištěno, že skupina s nižším obsahem sacharidů a zároveň zvýšeným obsahem bílkovin ve stravě vykazuje výrazné snížení hladiny glukózy v krvi po jídle a to až o 18%. Navíc se jim díky dietě podařilo o 22% snížit celkové denní dávky inzulínu. Vědci na tuto studii chtějí navázat dalšími pracemi, které si kladou za cíl studovat dlouhodobé účinky vlivu stravy s vysokým obsahem bílkovin a sníženým obsahem sacharidů.

Diskuze k článku

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na