Cvičení pro krásné břicho i skvělou kondici

Určitě je přáním každého z nás mít co nejpevnější břišní svalstvo. Tyto tělesné partie jsou jedněmi z těch, na nichž se nejvíce projevuje nesprávný životní styl a nadváha. Ze zdravotního hlediska patří právě břišní tuk k nejrizikovějším faktorům. Zde nabízíme pět cviků, jak dosáhnout zlepšení. Každé cvičení je samozřejmě prospěšné nejen pro příslušné partie svalů, jimž je určeno, ale pro celé tělo a naši kondici.

Cvičení pro krásné břicho i skvělou kondici

 

První cvik na břišní svalky a stehna

Ležíme na zádech, nohy natažené rovně dopředu a zvednuté, loktem se opíráme o podložku a máme zvednutý trup. Při cviku tahem, nikoli švihem, zvedáme stehna tak, aby byla kolmo k trupu, kolena pokrčená do pravého úhlu. Ruce upažíme podél těla nad zemí. Dvě série opakujeme 10 x.

Druhý cvik na šikmé břišní svalstvo

Ležíme na zádech s pokrčenýma nohama, jedna ruka volně podél těla, druhá dlaní za hlavou, kotník jedné nohy položíme na koleno druhé nohy. Při cviku se trupem natáčíme do strany k noze, která nemá chodidlo na podlaze. Pak pozice nohou a rukou prostřídáme a otáčíme se na druhou stranu. Cvičíme dvě série 15x.

Třetí cvik na břišní svalstvo

Ležíme na zádech, ruce podél těla, dlaně na podlaze, nohy kolmo nahoru s propnutými koleny. Při cviku zdviháme s výdechem pomalu tlakem nohy s pánví nahoru. Cvik opakujeme 10x.

Čtvrtý cvik na posílení břišního svalstva a krčních partií

Ležíme na zádech, dlaně máme na zátylku a lýtka jsou položená na židli. Při vlastním cviku se ramena s hlavou zdvihají nahoru a ruce se zároveň se zdvihem natahují podél trupu dopředu. Dvě série opakujeme 10 x.

Pátý cvik na šikmé břišní svaly

Ležíme opět na zádech, levá ruka podél trupu, pravá pokrčená v lokti, dlaň za hlavou, obě nohy jsou pokrčené v kolenou a levá se navíc kotníkem dotýká pravé nohy. Při cviku zdviháme hlavu s pravým ramenem a vytáčíme se doprava. Opakujeme 15x, pak přehodíme pozici rukou a nohou a cvik zopakujeme.

Petr Balajka

 

Zobrazit diskuzi
Diskuze k článku

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na