10 tipů jak přežít předvánoční stres

Z každého koutu na nás dýchá kouzlo předvánočního času, lidé se na sebe usmívají, bez front v obchodech vybíráme dárky pro své nejbližší... Taková je sváteční fantazie. A realita řady z nás? Stres, stres, stres. Existují ale možnosti, jak představy proměnit ve skutečnost.

10 tipů jak přežít předvánoční stres

1. Sestavte si adventní kalendář úkolů

Začínáte s nákupy a promýšlíte, jak budou Vaše letošní Vánoce vypadat? Pak se nejdříve zastavte, zhluboka se nadechněte a udělejte si svůj “adventní kalendář” úkolů. Poctivým odškrtáváním získáte pocit, že to jde letos snáz.

2. Vyspěte se do růžova

Rozhodně nešiďte spánek. Odpočinutý organismus toho zvládne mnohem víc a úkoly tak nebudou narůstat.Než půjdete spát, věnujte se něčemu příjemnému. Hlavně před usnutím nemyslete na problémy.

3. Pusťte Vánoce na chvíli z hlavy

Zkuste si najít čas na cokoliv, co vás alespoň na chvíli odvede od tématu Vánoc. Řeč není o televizi plné reklam a filmů s vánoční tématikou, ale o čemkoli, co považujete za svůj koníček. Rádi čtete? Otevřete knihu, kterou celý rok odkládáte. Milujete výlety nebo nějaký sport? Pak hurá na to. Není nic lepšího, jak si vyčistit mozek s nabrat energii pro výrazně stresové období.

4. Melodie jako balzám

Pohodlně se posaďte, hudbu si pusťte tak nahlas, jak vám vyhovuje nebo si nasaďte sluchátka. Hlavně se na chvíli s příjemnými melodiemi od svého oblíbeného zpěváka zamkněte před vnějším světem. Tu chvilku si užijte jen pro sebe. To, co vás v ten moment nejvíce tíží, si zkuste nepřipustit. Po malém relaxu s hudbou se se všemi předvánočními překážkami vypořádáte lépe.

  5. Jídlem proti nervům

Jsou potraviny, které dělají našim nervům vyloženě dobře. Především mandle, banány, ovoce( kvůli vitamínu C), kvalitní hořká čokoláda, rybí maso nebo suši. Dobré jsou i cizrna či pšeničné klíčky. Jednoznačně příznivé účinky na lidský organismus má také kuřecí maso, losos, špenát či brokolice. Tyhle všechny potraviny významně posilují náš imunitní systém. Díky nim se máte šanci zbavit zbytečného napětí a ještě si přitom pochutnáte. Rozhodně nesahejte rovnou po pilulkách na uklidnění.

6. Chvíli se hýčkejte

K relaxaci využijte cokoliv, co vám dělá dobře i v jiném ročním období. Jednu tutovku vám ale můžeme doporučit. Připravte si koupel s vodou zahřátou asi na třicet osm stupňů a přidejte odvar z bylinek( například z máty, ostružiní, tymiánu,ořešáku). Užívejte si teplo lázně i její vůni. Už po 15 minutách si vzpomenete, že život je fajn.

7. Utečte před lidmi

Samozřejmě jen na chvíli. A nemusí to být zrovna běh. Pomůže vám jakýkoliv sport.Vypustíte při něm starosti a odstraníte napětí. Pokud nesportujete během roku, nezničte si tělo cvičením ani teď. Dávkujte si cviky na adventní období. Pokud se vám podaří navyknout na pravidelný pohyb, po svátcích si v žádném případě neodvykejte.

8. Netopte se v tom sami

Neobviňujte sami sebe a svému okolí se pořád neomlouvejte, že nestíháte. Raději některé úkoly předejte ostatním v rodině. Po hezkých Vánocích budou mít i oni větší radost, protože se na nich podíleli. A vy budete klidnější před i po nich.

9. Pořádně se nadýchněte.

Dostatečný přísun kyslíku pomáhá zvládat napětí. Zkuste tohle: Ve stoji se zavřenýma očima se pomalu nadechněte, přitom zvedejte paže a vytahujte se za prsty rukou. Při výdechu vnímejte svůj dech, soustřeďte ho do bederní oblasti a pomalu připažte.

10. Sklenka nepomáhá, spíš naopak

Nevyhledávejte berličku v podobě sklenky vína nebo panáka. Svařák sice ke svátkům patří, ale užívejte si ho spíše na trzích než nad plným hrncem doma. A rum přenechte cukroví. Alkohol na moment uleví, ale následně prohlubuje depresy.

Zobrazit diskuzi
Diskuze k článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x