10 cviků, které pomohou při únavě očí

Únava očí nemusí být jen důsledek jejich namáhání, často souvisí s cukrovkou. S hladinou cukru v krvi kolísá i ostrost zraku. Energii dodá unaveným očím cvičení, stejně jako unavené tělo vzpruží pohyb na čerstvém vzduchu. Když pocítíte únavu očí, vyzkoušejte následujících 10 cviků.

10 cviků, které pomohou při únavě očí

Cviky provádějte nenásilně a s uvolněnýma očima. Po každém cviku si udělejte přestávku. A cvičte bez brýlí.

1. Masáž

Promasírujte si oční bulvy, případně celý obličej lehkými krouživými pohyby bříšky prstů.

2. Zavření očí

Zavřete oči a intenzivně svírejte několik sekund víčka. Pak 20x zamrkejte. Celé opakujte 5x.

3. Pohledy nahoru a dolů.

Hlavu držte uvolněně, oči mírně povolte a pohybujte jimi nahoru a dolů. Snažte se dívat na kořen nosu. Opakujte 6x. Pokračujte stejným cvikem jen se zavřenýma očima.

4. Písmeno H

Několikrát opisujte očima do prostoru před sebou velké písmeno H.

5. Úhlopříčné pohyby

Podívejte se intenzivně nahoru doprava, pak dolů doleva. Stejně tak na druhou stranu. Opakujte 3x.

6. Písmeno A

Několikrát opisujte očima do prostoru před sebou velké písmeno A.

7. Kroužení očima

Podívejte se na kořen nosu a potom pohybujte 4x očima v kruzích na jednu stranu. Odpočiňte si a zopakujte totéž na druhou stranu. Pokračujte stejným cvikem jen se zavřenýma očima

8. Zaostřování

Ve vzdálenosti asi 20 cm před očima vztyčte prst (aby byl vidět ostře). Pak se podívejte na předmět (nebo bod) vzdálený minimálně 5 metrů a zaostřete na něj. Pohledy na prst a na vzdálený předmět (bod) střídejte asi 10x. Cvičení provádějte vždy s dokonalým zaostřením a snažte se postupně zrychlovat. Lze cvičit i několikrát denně.

9. Mrkání

Dvacetkrát zamrkejte.

10. Osvěžení očních svalů vodou

20x si dlaněmi rázně šplíchněte studenou vodu na zavřené oči. Lze provádět i vícekrát za den.

Diskuze k článku

Komentujte

Buďte první kdo bude komentovat!

Upozornit na
avatar
wpDiscuz